Městys Křtiny Krajina a výuka v krajině E. Hofmann Najdi jednu z dominant městyse Křtiny C:\Users\EDA\Desktop\UCAUS\foto\8_den\K1.jpg C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\Bez názvu.png C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\1.png C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\krtiny\2.png A B C D Urči, na kterém obrázku je krajina okolí městyse Křtiny C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\krtiny\3.png C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\krtiny\4.png C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\krtiny\5.png 000001 A B C D Otázky k zamyšlení •Jak postupovat při výběru a vymezení území ? •Co je Křtinsko a co už není ? •Jaký je rozdíl mezi místem a regionem ? •Kam až sahají různé vazby s blízkým a širokým okolím ? C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\krtiny\Australie (1007).png C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\krtiny\Australie (2511).png Blanensko, Křtinsko, Jedovnicko Integrované terénní pracoviště PdF MU •Různé formy terénní výuky na PdF MU; •výběr místa; •počátky integrované výuky; •vymezení území; •cíle integrované terénní výuky. • C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\krtiny\P3190217.JPG C:\Users\EDA\Desktop\Krtiny_lipka\krtiny\P3190221.png Styl terénní výuky • • •Od výkladu k samostatné práci. •Od znalostí k postojům. Samostatná práce • Zadání polohy 1. stanoviště: •Z výchozího stanoviště se dáte SZ směrem. Do stanice GPS vložíte předem souřadnice: •N 49° 20.227´ E 016°45.227´ •Cestou vede červená turistická značka. Místem pro první úkol je výhled od budovy, která nese jméno jedné pohádkové bytosti. •Pomůcky: turistická mapa, základní mapa 1: 10 000, buzola, stanice GPS •Úkoly: •1. Napiš jméno pohádkové bytosti, podle které je budova pojmenována ………………………. •2. Postav se zády k budově a nakresli náčrt toho, co vidíš před sebou – panoramatický náčrt. •3. Vyber si tři nejvýraznější objekty, které jsou vidět a odhadni k čemu slouží. •4. Zjistěte nadmořskou výšku stanoviště. •5. Po návratu do ATC nakresli pohádkovou bytost. Pomůcky C:\Users\EDA\Desktop\ACER\ITC_10\podklad_mapy\geo_jedovnice.gif C:\Users\EDA\Desktop\ACER\ITC_10\podklad_mapy\pudy_jedovnice.png C:\Users\EDA\Desktop\ACER\ITC_10\podklad_mapy\arboretum.png DS50 -KompasRecta X9i-black Terénní výuka v místě školy • • •Regionální kabinet. Krajina a její význam pro výuku geografie • • •Je to jediná možná alternativa k dosavadnímu encyklopedickému pojetí výuky zeměpisu na školách v ČR. Městys Křtiny a jeho udržitelný rozvoj Květen – červen 2011 Tento projekt je financován z rozpočtu JMK Brno a spolufinancován z rozpočtu ZŠ a MŠ Křtiny •Zmapovat krajinotvorné prvky podle vyhlášky 500/2006: dominanty, místa s geniem loci, osy krajiny a pohledové osy, bariéry, vizuální zábrany a zanedbané pozemky v katastru Městyse Křtiny. Cíl Katastr Městyse Křtiny S:\2 ZACI\A 8\Prezentace\Fotky\Kostel Letecky.jpg \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Prezentace\Fotky\Škola letecky.jpg \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Prezentace\Fotky\ŠLP.JPG \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Prezentace\Fotky\Horní zámek.JPG \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Prezentace\Fotky\Koatel Letecky.jpg \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Prezentace\Fotky\Škola letecky.jpg Křtinské dominanty Náměstí ve Křtinách \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Skupina 4\Foto\DSCF0067.jpg \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Skupina 4\Foto\DSCF0055.jpg \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Skupina 3\FOTO\foto (8).jpg \\Pc-x\aplikace\2 ZACI\A 8\Skupina 2\Fotky 62\Snímek 005.jpg Ústředí ŠLP, Horní zámek slp horní škola Proklest proklest Socha Legionáře Studánka Poklona, U zabitých DSCF0115 Snímek 017 DSCF0105 Opatovka, Kamenka, hřbitov DSCF0007 Snímek 076 Významný strom DSCF0036 Boží muka - kostel C:\Documents and Settings\Dagmar Bibrová\Plocha\UR Křtin 010.JPG Zemanův žleb, Březová alej, Schindlerova cesta DSCF0062 Snímek 037 Snímek 017 Silnice Pivovar Snímek 060 Nálet stromků u kapličky, El. vedení Snímek 065 DSCF0095 Kluziště, koupaliště, nepořádek u domu č.1, arboretum Snímek 008 DSCF0079 a1 koupal 1 C:\Documents and Settings\Dagmar Bibrová\Plocha\osmá.JPG Řešitelé projektu: žáci osmé třídy Vedoucí projektu: Ladislava Giblová, Dagmar Bibrová