DIDAKTIKA 1. ROČNÍKU ZŠ RNDr. Růžena Blažková, CSc. 1. Budování pojmu přirozeného čísla 2. Čtení a zápis čísel, číslo, číslice, číselná řada 3. Porovnávání přirozených čísel 4. Sčítání přirozených čísel v oboru do 20 5. Odčítání přirozených čísel v oboru do 20 6. Využití různých metod k výuce matematiky 1. ročníku (např. Montessori, H-mat apod.) 7. Geometrie v prvním ročníku základní školy 8. Rozvíjení funkčního myšlení 9. Rozvíjení kombinatorického myšlení 10. Pomůcky pro výuku matematiky 11. Didaktické hry 12. Žáci se specifickými vzdělávacími potřebami (nadaní, s poruchami učení) 13. Diferencovaná práce Literatura Blažková, R.: Rozvíjení předčíselných představ. Brno. MU, El-portál Fuchs, E., Lišková, H., Zelendová, E.: Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku. Brno: JČMF, 2015. Hejný, M., Kuřina, F.: Dítě, škola a matematika. Praha: Portál, 2009. Hejný, M,: Janoušová, I.: Didaktika matematiky v 1. ročníku ZŠ – studijní materiály Stehlíková, N. Číselné představy dětí Učebnice matematiky pro 1. ročník ZŠ Metodické příručky k učebnicím matematiky pro 1. ročník Podmínky k zápočtu Aktivní účast v seminářích ev. na konzultacích (80%) Seminární práce: Případová studie dětí v 1. ročníku ZŠ - Jak dítě chápe kvantitu, která čísla zvládá bez problémů - Jak se u dítěte vytváří pojem přirozeného čísla - Jaké problémy se vyskytují při chápání přirozených čísel, při vyjmenovávání číselné řady, při porovnávání čísel apod. - Jaké symptomy (vztah k matematickým činnostem, nadání, poruchy aj.) lze u dítěte pozorovat