Obsahová analýza MPP Škola: _____________________________________________________ 1. Charakteristika školy charakteristika školy specifika školy, počty žáků, mapování rizikového chování a situace ve třídách, ve škole Komentář: Vyhodnocení: vnitřní informační zdroje školy literatura, časopisy, videotéka, webová stránka školy, schránka důvěry, činnost školního poradenského pracoviště (email na ŠMP, email na škol. psychologa, email na vých. poradce), školní časopis, školní rozhlas, nástěnky, speciální pedagog, aj. Komentář: Vyhodnocení: vnější informační zdroje školy odkaz na webové stránky, PPP – metodik prevence, sociální síť organizací a odborných zařízení Komentář: Vyhodnocení: 2. Bezpečná škola školní řád práva a povinnosti žáků, rodičů a podrobnosti o pravidlech jejich vzájemných vztahů; provoz a vnitřní režim školy; podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví; zacházení s majetkem Komentář: Vyhodnocení: krizový plán školy kdo provádí pomoc, kdo komu hlásí v systému školy, kdo kam zapíše, kdo informuje zákonné zástupce žáků, kdo a v kterých případech informuje Policii ČR, OSPOD aj., kdo a jak informuje rodiče ost. žáků školy, kdo a jak informuje ostatní žáky školy, kdo a jak informuje zřizovatele, média; doporučení pro všechny typy rizikového chování Komentář: Vyhodnocení: riziková místa školy výčet míst, opatření, řešení situací Komentář: Vyhodnocení: 3. Cíle a struktura MPP cíl MPP preventivní strategie školy (dlouhodobé cíle pro PPRCH); krátkodobý cíl (Specifický=specifikované po obdobích, Měřitelný=musí se dát změřit, Akceptovatelný, Realistický, Termínovaný) Komentář: Vyhodnocení: zaměření PP pro cíl. skupiny – žáci analýza potřeb, informovanost žáků o možnostech v oblasti PP, podíl žáků na výběru programu, besedy pro žáky, aj. Komentář: Vyhodnocení: ŠVP s ohledem na preventivní aktivity – součást MPP pro cílovou skupinu žáků popis, náplň, hodinová dotace, forma práce, kdo provádí, ročníky Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování ZÁŠKOLÁCTVÍ 1.+.2.tř. 1hod.; 5.+6.tř. 1 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování ŠÍKANA A EXTRÉMNÍ PROJEVY AGRESE, INTOLERANCE 1.+2.tř. 1 hod.; 3.+4.tř. 3 hod.; 5.+6.tř. 3 hod.; 7.+8.+9.hod. 4 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování RIZIKOVÉ SPORTY A RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ V DOPRAVĚ 1.+2.tř. 1 hod.; 3.+4.tř. 2 hod.; 5.+6.tř. 3 hod., 7.+8.+9.tř 2 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování RASISMUS, XENOFOBIE 3.+4.tř. 1 hod.; 5.+.6tř. 1 hod.; 7.+8.+9.tř. 1 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování NEGATIVNÍ PŮSOBENÍ SEKT 3.+4.tř. 1 hod.; 5.+6.tř. 1 hod.; 7.+8.+9.tř. 1 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování SEXUÁLNÍ RIZIKOVÉ CHOVÁNÍ 3.+4.tř. 1 hod.; 5.+6.tř. 2 hod.; 7.+8.+9.tř. 4 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování PREVENCE V ADIKTOLOGII 1.+2.tř. 2 hod.; 3.+4.tř. 2 hod.; 5.+6.tř. 4 hod.; 7.+8.+9.tř. 2 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování SPEKTRUM PORUCH PŘÍJMU POTRAVY 3.+4.tř. 2 hod.; 5.+6.tř. 4 hod.; 7.+8.+9.tř. 2 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: typy rizikového chování OKRUH PORUCH A PROBLÉMŮ SPOJENÝCH SE SYNDROMEM CAN 1.+2.tř. 1 hod.; 3.+4.tř. 5.+6.tř. 1 hod. 7.+8.+9.ř. 1 hod. téma, hodinová dotace, metoda (forma práce), kým zajištěno a kde. Podle ročníků a předmětů. Komentář: Vyhodnocení: rozvoj soc. dovedností asertivita, empatie, komunikační dovednosti, rodičovské dovednosti, sociální percepce, schopnost čelit sociálnímu tlaku a umění odmítat Komentář: Vyhodnocení: self management dovednosti minimalizace stresu, motivace ke studiu, nahrazování rizikových vzorců chování, kritické myšlení, kreativní myšlení, řešení problémů, rozhodování Komentář: Vyhodnocení: externí zajištění primární prevence vzhledem k cílové skupině žáků projekty, výjezdy, konkrétní aktivity, NNO, téma, hodinová dotace Komentář: Vyhodnocení: spolupráce s pedagogickými (i nepedagogickými) pracovníky školy informovanost, odborná a metodická pomoc, kompetence jednotlivých členů, vedení dokumentace, způsob předávání a shromažďování informací, vzdělávání, školní poradenské pracoviště, školní psycholog, ŠMP na I.. a II. stupni ZŠ Komentář: Vyhodnocení: spolupráce s rodiči informační servis pro rodiče, aktivní formy spolupráce s rodiči, přednášková činnost, odborná pomoc rodičům Komentář: Vyhodnocení: monitoring a evaluace zdroje: žáci, rodiče, pedagogové, škola jako celek; záznamy četnosti výskytu rizikového chování, zprávy OSPOD, hlášení PČR Komentář: Vyhodnocení: povinné přílohy legislativní podklady a normy týkající se PP, krizový plán školy, síť organizací a služeb poskytujících odbornou péči, přehled volnočasových aktivit v regionu a mimoškolních aktivit školy, spolupráce na regionální úrovni v systému prevence, archivace a evaluace předchozích MPP, archivace výsledků anket, průzkumů a jiných šetření, volnočasové aktivity, mimoškolní aktivity Komentář: