 že dítě musí být samo aktivní; bez jeho aktivního přístupu by jakékoli příležitosti vyšly naprázdno;  že aktivita dítěte je iniciována, posilována a udržována příležitostí (podněty, stimuly) a významem této příležitosti pro vlastní prožívání (zpětnou vazbou);  že dítě si s sebou nese vlastní zkušenosti ze sociální interakce z jiných prostředí;  že dítě a jeho chování ovlivňují zkušenosti z interakce přijímané od pedagogů a vrstevníků  zda je pro danou aktivitu jasný výukový cíl;  zda má dostatek odborných znalostí k tomu, aby mohl dané téma učit;  zda má připraveny všechny pomůcky a materiály, které bude potřebovat;  zda odpovídá zvolená aktivita cíli práce;  jsou zvolené metody a úkoly pro děti adekvátní jejich věku, zájmům a jejich potřebám, navazují na jejich předchozí zkušenosti;  je zvolená motivace dostatečně silná, jakým způsobem bude aktivizovat děti;  jakým způsobem bude provádět reflexi, hodnocení;  zda má naplánován dostatek času, aby mohl udělat závěrečnou reflexi s dětmi;  zda bere ohled na děti jako jednotlivce.  zájem dětí;  vytíženost dětí a jejich aktivitu při jednotlivých činnostech;  zda děti spolupracují;  zda děti reagují na jeho otázky;  zda aktivita respektuje děti, jejich přání a návrhy;  zda zvolené výukové metody vedou k cíli;  způsob využití připravených pomůcek a materiálů;  zda vhodně poskytuje dětem zpětnou vazbu a povzbuzuje je k dalším krokům;  jak plyne čas (mít dostatek prostoru pro klidnou závěrečnou reflexi).  zda dospěl v procesu prevence, intervence k tomu, co bylo jeho cílem;  zda aktivita a výukové metody byly vhodně zvoleny;  zda využité pomůcky a materiály podpořily práci dětí;  zda klima třídy bylo uvolněné a vztah mezi pedagogem a dětmi je založen na vzájemné úctě a důvěře;  zda se zapojili všichni žáci  na úspěchy  na aktivity  na prožitky, které se dařily a splnily očekávání.  Mapujeme i nedostatky  pro přehodnocení dosavadní intervenční strategie a vytvoření nových příležitostí Literatura Vojtová,V.; Pavlovská, M. Dramatická výchova jako komunikační most v procesu prevence a intervence u dětí v riziku poruch chování