Zhodnotit: • zda je chování skutečně problémové a nebo poruchové • jaký má charakter • zda je nutná intervence  Správný popis – zkušenost a trénink  Objektivita pozorování – dva pozorovatelé  Sledujeme žáka v akci, při konkrétní činnosti, v přirozeném prostředí  Užívání odborných pojmů vede často ke zbytečnému zobecňování  Co dítě dělá, jak se projevuje jeho negativní chování, k čemu se vztahuje?  Popisuji skutečně ty negativní projevy chování, jejichž sledování je mým záměrem?  Jak dlouho takové chování trvá?  Kdy se nejčastěji objevuje?  Kde se nejčastěji objevuje?  V jakých souvislostech se nejčastěji objevuje?  Uvědomění si skutečných projevů v chování  Zjištění strategií chování žáka  Vytvoření základu pro rozhodnutí o způsobech pozorování – měření aktivity průběhu chování  stupeň, intenzita, nežádoucího chování  frekvence nežádoucích projevů chování  dynamika daného chování  upřednostňované způsoby chování (ty nežádoucí)  situace, které předchází danému chování Literatura Vojtová,V. METODY HODNOCENÍ A ANALÝZY CHOVÁNÍ ŽÁKA. PPT