Specializace: Poradenství, diagnostika a intervence u jedinců s poruchami chování 2

Úvod

Cílem předmětu je rozšířit kompetence studentů pro informované přístupy k poradenství, intervenci a provázení dětí v riziku, s problémy a s poruchami chování. Studenti budou vedeni k aplikaci postupů pro podporu, posilování a provázení cílové skupiny dětí v edukačních procesech.  Platformou pro téma je osobnostní přístup, teorie resilience a inkluzivního vzdělávání.  Studenti budou nahlížet danou problematiku v podmínkách inkluzivní i segregované edukace v kontextu současných změn paradigmatu etopedie na národní úrovni a ve srovnání se zahraničními příklady z výzkumů a z praxe oboru. Přístupy a postoje budou srovnávat a aplikovat na případovou práci v kontextu katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. 
Interaktivní osnovy slouží jako podpůrné materiály pro absolvování předmětu. Cílem je studenty inspirovat, podporovat a provázet při jejich studiu. Předmět bude vyučován kontaktní a nekontaktní výukou a formou e-learningu. Studenti budou pracovat postupně podle struktury interaktivní osnovy. Ta odkazuje na studijní materiály, literaturu, rozšiřující dokumenty a další zdroje; na pokyny k formě zpracování a termínům úkolů.