Posilování emocionální seberegulace Svatava Buráňová *Monitorování vlastních emocí *Sebekontrola/ snižování výskytu vystupňovaných emocí *Udržení kontroly a obnovení rovnováhy Klíčové oblasti *Školní preventivní program *Od 6 do 9 let *Žáci s problémy v chování *Intervence: trénink schopnosti regulace vlastních emocí *Prevence negativních dopadů v sociální a emocionální oblasti *14 týdnů, 25 minut *Celkem 7 hodin práce s dítětem *Individuální setkávání *Spolupráce mentorů s učiteli a rodiči Rochester Resilience Project *Intervence (N = 111) X kontrolní skupina (N = 115) *Rozdíl oproti kontrolní skupině v regulaci chování, v komunikaci se spolužáky *Pozitivní vliv na chování ve třídě *Snížení výskytu problémového chování *Hodnoceno učiteli * 4 měsíce od intervence *Modelováním *Verbálními instrukcemi *Hraním rolí * Jak učit seberegulaci emocí? *Zjištění informací o dítěti, jeho životní situaci, * silných stránkách a možnostech *Učení se : *Rozpoznávat vlastní emoce a emoce druhých *Sebekontrola a snižování výskytu intenzivních * emocí *Udržení kontroly a znovuzískání rovnováhy Průběh Teploměr, Teplota, Nástroj, Opatření, S Uvedením Výsledek obrázku pro deštník *Mentální posilování *Krok zpět, počítání pozpátku *Imaginární deštník *Dýchání Další strategie *Od jednoduchých situací ke složitějším *Od neutrálního a bezpečného prostředí k využití nových dovedností v interakci s mentorem a běžných situacích *Zpětná vazba a podpora mentora Modelování *Deklarativní znalosti- verbální, dostupné znalosti *Procedurální znalosti- symbolické, použití v určité situaci *Zobecněné procedurální znalosti – flexibilní použití v různých situacích Vývoj * *Wyman, P. A., Cross, W., Brown, C. H., Yu, Q., Tu, X., & Eberly, S. (2010). Intervention to strengthen emotional self-regulation in children with emerging mental health problems: Proximal impact on school behavior. Journal of abnormal child psychology, 38(5), 707-720. *