O kom? O čem? S jakým cílem? Zajistit vysoké očekávání ode všech žáků  cíle vzdělávání přiměřené schopnostem a možnostem Zajistit odpovídající prostředí pro akceptování odlišnosti Zajistit respektování a naplnění speciálních vzdělávacích potřeb individuálního žáka Fyzický vývoj Rodinné zázemí Chování Sociální kompetence Curriculum - Osnovy Dovednosti – strategie školní práce Předměty Učivo  Škola  Třída Otázky do oblastí sociální kompetence, znalosti , učební strategie, hodnocení, prostředí školy  pasivita, aktivita  jaké jsou sociální vazby žáka? s mikroprostředím - rodinou, třídou  vyjadřuje žák svou individualitu? může a chce?, schopnost rozhodování  jaká je žákova sociální interakce (přijímání, vysílání)?  jaké je žákovo sebepojetí? jak vnímá hodnocení? jak vnímá svůj úspěch a neúspěch?  Jaké jsou nedostatky v kontinuitě učiva?  Jak, kdy, kde se nedaří?  Není příčina v jiných nedostačivostech žáka?  Mají chyby společný charakter?  Postupy  Přenosy znalostí  Charakter zadání  organizace učení  prostředí, úkoly  upřednostňované postupy učení  reakce na změny činností  orientace pozornosti  Samostatnost  volní vlastnosti  přijímání hodnocení  pozitivní, negativní  od autority, od vrstevníků  úroveň sebehodnocení – přiměřenost  schopnost využít hodnocení pro zpětnou vazbu  úroveň hodnocení jiných  Není pohled na dítě a jeho problém jednostranný?  Není žák nálepkován?  Nevytváří prostředí podmínky pro vylučování?  pozorování  analýza žákovských prací  analýza verbálních a nonverbálních projevů žáka