Kontrakt/Úmluva/Smlouva  Dohoda o pozitivním posilování cílového chování  Mezi dvěma i více stranami (učitel, žák, rodiče…)  Dosažení konkrétního chování bude pozitivně posíleno  Individualizace kontroly chování podle žákových potřeb  Aktivní role žáka v kontraktu  Ideálně – kontrakt vytváří zúčastněné strany společně  Každá strana – vlastní role a zodpovědnost  Cílové chování – shoda a úsilí všech stran Podmínky dobrého kontraktu  Posílení by mělo následovat bezprostředně  První kontrakty by měly počítat s postupným zvládnutím  Posilovač by měl být často a v malých dávkách  Kontrakt by měl být formulován pozitivně v pojmech úspěchu  Měl by být realistický a férový a podle S.M.A.R.T. cílů  Srozumitelný a jednoznačný  Neměl by být žákovi vnucován  Měl by být pravidelně revidován a hodnocen S.M.A.R.T. - rysy cílů a úkolů  SPECIFIC (konkrétní, jasné)  MEASURABLE (měřitelné)  ACHIEVABLE (dosažitelné)  RELEVANT (důležité, odpovídající)  TIME-LIMITED (časově omezené) http://www.mitvsehotovo.cz/2011/08/metoda-smart-jak-zadavat-ukoly-abyste-byli-spokojeni-s%C2%A0vysledkem/ http://cs.wikipedia.org/wiki/SMART_metoda - SMARTER