"Tabulka 4.1: základní, odvozené a definiční dimemze, které lze užíz pro měření a popis chování " Základní měření jak se počítá komentář "Počet: počet odpovědí, které se objevili, během pozorovaného období" počítání počtu pozorovaných odpovědí; Jitka přispěla 5 komentáři v průběhu 10 minutové třídní diskuze. "Mělo by se referovat o pozorovaném času, po které byl počet zaznamenáván. Nejužitečnější pro porovnávání, když pozorujeme čas (měříme čas), je konstantní napříč pozorováním; užíván k počítání míry/frekvence, změny rychlosti, procentům a TTC měřením" "Míra/frekvence: poměr počtu za pozorovaný čas; často vyjádřen jako počet za srandardní jednotku času (tj. za minutu, za hodinu, za den)" "Vyjadřuje počet odpovědí zaznamenaných za čas, ve kterém se pozorování odehrávalo. Jestli Jitčiny komentáře byly počítány během 10 minutové třídní diskuze, její míra odpovídání bude 5 komentářů za deset minut. Často počítána dělením počtu zaznamenaných odpovědí počtem standardních jednotek času, po které bylo pozorování prováděno. Jitka udělal 0,5 komentáře za minutu. " "Jestli se pozorovaný čas mění napříč měřeními, počítejte se standardní jednotkou času; minimalizujte špatnou interpretaci tím, že nahlásíte měřený čas. Hodnocetí vývoje dovedností a plynulosti vyžaduje měření měr správných a špatných odpovědí; uvysvětlete rozličnou komplexitu a složitost, když pořítáte míru odpovědí. míra je nejcitlivějším měřítkem změny v opakovatelnosti; preferované měření pro free operants; špatné měření pro chování, které uvnitř diskrétních pokusů nebo pro chování, které se objeví po delší dobu; nejcitlivější měření opakovatelnosti chování. " Základní měření jak se počítá komentář "změna rychlosti: změna (zrychlení, zpomalení) v míře odpovědí napříč časem" "založena na počtu za jednotku času (míra); vyjádřena jako faktor, kterým odpovědi zrychlují/zpomalují (násobení či dělení). Linka trendů spojující Jitčinu průměrnou míru komentářů po dobu 4 týdnů 0,1; 0,2; 0,4 a 0,8 komentářů za minutu, může ukaszovat zrychlení faktorem ""krát 2 "" za týden. " Odhaluje dynamiku vzroců změn chování jakoje přechod z jednoho ustáleného stavu do dalšího a přírustek či plynulost. Vyjádřej lnií trendů v Standardtním grafu změny rychlosti (viz kapitola 6). Doporučuje se minimálně 7 měření měr pro její výpočet. "trvání: množství času, po které se vyskytuje chování " "celková doba trvání: dvě metody: a) přidej individuální množství času pro každou odpověď v průběhu sledovanho období; B) zaznamenej celkové množství času, po který je osoba zapojena do aktivity, nebo který potřebuje k dokončení úkolu, bez minimálního nebo maximálního pozorovaného období. Jitka strávila 1,5 minuty komentováním v dnešní výuce. doba trvání výskytu: zaznamenejte dobu trvání každé instance chování, často zapsána průměrem a mediálnem a rozsahem trvání za výskyt. Jitčiny komentáře měly dnes v průměru trvání 11 sekund, z rozsahem od 3 do 24 sekund. " "důležité měření, když je klíčové chování problematické, protože se objevuje po dobu, která je moc krátká nebo dlouhá. Užitečné měření pro chování, které se vyskytuje ve vysokých mírách a pro které je složité přesné nahrávání (například poklepávání prstů). užitečné měření pro chování, které nemá samostatné začátky a pro které je také zaznamenávání složité (např. bzučení). užitečn měření pro chování orientované na úkol nebo nepřetržité chování (např. kooperativní hra). doba trvání za výskyt je často preferována nad celkovou dobou trvání, protože obsahuje data o počtu a celkové době trvání. užívejte celkovou dobu trvání, když je cílem vzrůstající odolnost (trvání) chování. měření trvání za výskyt znamená počítat odpovědi, které mohou být užity k měření míry odpovědí. " "Latence v odpovědi: časový bod, ve kterém dojde k odpovědi s ohledem na výskyt předchozího stimulu. " "zaznamenávejte čas, který uběhne od začátku předchozí stimulující události a začátkem odpovědi; často udáván průměrem nebo mediánem a rozsahem latence za období. Jitčiny komentáře ěly dnes měly průměrnou latenci 30 sekund od spolužákových komentářů (rozsah od 5 do 90 sekund)" "důležité měření, je-li klíčové chování problémem, protože se vyskytuje se zpožděním, které jsou příliš douhé nebo krátké. Snižující se latence mohou odhalit zvyšující se narůstající zběhlost některých dovedností. " "IRT interresponse time: časový bod, ve kterém dojde k odpovědi s ohledem na výskyt předchozí odpovědi" "zaznamenávejte čas, který uběhl od konce předchozí odpovědi a začátkem další odpovědi; častoudáván průměrem nebo medián a rozsahem IRT za období. Jitčiny komentáře dnes měly mediáln IRT 2 minuty a rozsah od 10 sekund do 5 minut. " "Důležité měření, když je cílem čas uběhlý mezi odpověďmi nebo stimulace chování. Přestože měří časové umístění, IRT koreluje s mírou odpovědí. Důležité měření, když implementujeme a hodnotíme DRL (viz kapitola 22). " Odvozené měření jak se počítá komentář "Procento: proporce, vyjádřená jako počet částí ze sta; typicky dána jako míra počtu odpovědí určitého typu za celkový počet odpovědí (nebo možností nebo intervalů, ve kterých se takovou odpovědi mohou vyskytnout). " "vyděl počet odpovědí splňujících určití kritéria (např. správné odpovědi, odpovědi s minimálním IRT, odpovědi jisté topografie) celkovým počtem odpovědí (nebo možných odpovědí) a vynásob stem. 70 % Jitčiných komentářů bylo dnes relevantních diskutovanému tématu. " "procenta založená na děliteli menším než 20 jsou nadmíru ovlivnitelní malými změnami v chování. Minimum 30 pozorovaných intervalů nebo možných odpovědí doporučujeme pro výzkum. Změny v procentech mohou klamně předpokládat zvyšující se výkon. Vždy udávejte dělitele, na kterém se zakládá měření procent. nemůže se užít k zhodnocení dovednosti nebo plynulosti. zavádí horní a dolní mez výkonnosti (tj. nemůže přesáhnout 100 %). velmi rozlišná procenta lze získat ze stejné sady dat. abychom vypočítali celkové procento z procent založeného na různých jmenovatelích (např 90 %, 9/10; 87, 5 %, 7/8; 33 % 1/3), sečti součet čitatelů ve všech zlomcích a poděl je součtem všech jmenovatelů. (((moje pozn. převeď na společný jmenovatel s sečti). Průměr samotných procent může být jiný (např. 90 % + 87,5 % + 33 % + 100 % /4 = 77,6 %). " "TTC(pokusy k úspěchu): počet odpovědí, cvičných pokusů nebo možných procvičování, kterých je třeba k dosáhnutí předem stanovených kritérií výkonu. " "přidej počet odpovědí nebo zkoušek nutnách, aby žák dosáhl specifických kritérií. Během třídní diskuze pokusné období bylo vedeno ve výzkumném pokoji. 14 bloků 10 možností k ekomentáři byly potřeba, aby Jitka dosáhla na kritérium 8 z 10 komentářů, které se týkaly tématu. " "poskytuje ex post facto popis ""ceny"" léčby nebo učebních metod. Užitečné pro porovnávání relativní účinnosti rozdílných metod, intrukcí nebo trénování. Užitečné k zhodnocení změn v mírách, ve kterých žák zvládne nebo dovednost (pohyblivost) " definiční měření jak se počítá komentář Topografie: forma nebo tvar chování "užívány k rozhodnutí, zda odpovědi splňují topografická kritéria; odpovědi které je splňují, jsou měřeny a zaznamenávány jedním či více základními nebo odvozenými měřeními (např. procenty odpovědí splňující topografická kritéria). Rovina golfového klubu zůstaůa plus mínus 2 stupně od nápřahu, aby splňovala 85% Amandiných odpalů. " "důležité měření, když jsou chtěnými výsledky chování podmíněné splněním odpovědí jistých topografií. Důležité měření pro oblast výkonsti, ve které je forma, styl nebo rafinovanost ceněny. " "velikost, magnituda: síla, intenzita chování." "užívána k posouzení, zda odpověď splňuje kritéria velikosti. Odpověď splňující tato kritéria je měřena zaznamenávána jedním či více základními či odvozenými měřeními (např. počet odpovědí spňujících kritéria velikosti). Julie zvedla na bench 60 librové závaží 20 krát. " "důležité měření, když jsou žádané výstupy chování podmíněné odpověďmi uvnitř určitého rozsahunbo velikosti. " "COOPER, John O, Timothy E HERON a William L HEWARD. Applied behavior analysis. 2nd ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Merrill-Prentice Hall, c2007, xxvii, 770 p. ISBN 978-013-1421-134."