SEMINÁŘ K TEORII A METODICE VÝCHOVY – 2 Otázky a úkoly k filmu PRECIOUS 1. Jak (první) škola ovlivnila život hlavní hrdinky? Inspirace: „Každý den si říkám, že se něco stane.“ 2. V čem spatřujete podobnost/odlišnost mezi běžnou českou třídou a těmi, které jste měli možnost vidět v americkém filmu? 3. Pokuste se analyzovat, jakým způsobem se učitelce v „alternativní škole“ podařilo dosáhnout u svých žákyň pozitivních výsledků. Naše argumenty můžeme použít pro fiktivní diskusi s divákem, který na postavu učitelky reagoval ve své recenzi takto: kiddo PS: postavu andělské učitelky, která padlé ženě ukazuje cestu ke světlu, už prosím nikdy víckrát ze smetiště nevyhrabávat. [citováno z http://www.csfd.cz/film/235194-precious/ 29. 9. 2014]. 4. Jakou úlohu sehrává v životě Precious rodina? Co jí její primární rodina „dala“? Inspirace: otázka sociální pracovnice: „Co tě napadne jako první, když se řekne domov?“ Úkol na 3. seminář Nastudujte téma čtyř pásem funkčnosti rodiny, jak jej vymezuje profesor J. Dunovský. Připravte si odpovědi na otázky: 1. Z jakého výzkumu J. Dunovský vycházel při stanovení čtyř pásem funkčnosti rodiny? 2. Jak tato pásma vymezuje (název, charakteristika)? 3. Jaké je procentuální zastoupení jednotlivých typů rodin v populaci? DUNOVSKÝ, J. a kol. (1999). Sociální pediatrie: vybrané kapitoly. Praha: Grada.