SEMINÁŘ K TEORII A METODICE VÝCHOVY – 4 PROFIL ABSOLVENTA ZÁKLADNÍ ŠKOLY Na základě diskuse ve skupině formulujte, jakými znalostmi, dovednostmi a postoji by, podle vašeho názoru, měli disponovat žáci v závěru základního vzdělávání, tedy na konci 9. ročníku – vytvořte „profil absolventa“ základní školy. OTÁZKY A ÚKOLY 1. Co jsou to klíčové kompetence? 2. Jaké klíčové kompetence vymezuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání? Úkol na 5. seminář 1. Důkladně si nastudujte v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) strany 14 až 17, část Klíčové kompetence. Text je dostupný z http://www.msmt.cz/file/21592 Text si přineste s sebou do semináře. 2. Zhodnoťte tyto kompetence z hlediska náročnosti a reálnosti jejich dosažení. 3. Navrhněte způsob, jímž je možné hodnotit dosažení klíčových kompetencí žáků. SEMINÁŘ K TEORII A METODICE VÝCHOVY – 4 PROFIL ABSOLVENTA ZÁKLADNÍ ŠKOLY Na základě diskuse ve skupině formulujte, jakými znalostmi, dovednostmi a postoji by, podle vašeho názoru, měli disponovat žáci v závěru základního vzdělávání, tedy na konci 9. ročníku – vytvořte „profil absolventa“ základní školy. OTÁZKY A ÚKOLY 1. Co jsou to klíčové kompetence? 2. Jaké klíčové kompetence vymezuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání? Úkol na 5. seminář 1. Důkladně si nastudujte v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) strany 14 až 17, část Klíčové kompetence. Text je dostupný z http://www.msmt.cz/file/21592 Text si přineste s sebou do semináře. 2. Zhodnoťte tyto kompetence z hlediska náročnosti a reálnosti jejich dosažení. 3. Navrhněte způsob, jímž je možné hodnotit dosažení klíčových kompetencí žáků.