SEMINÁŘ K TEORII A METODICE VÝCHOVY 8 KLIMA ŠKOLNÍ TŘÍDY Otázky Na základě jakých kritérií posuzují klima školní třídy: (a) rodiče, (b) žáci, (c) vedení školy, (d) učitelé, kteří ve třídě vyučují? Liší se tato kritéria podle toho, jakými aktéry jsou nahlížena? Úkol z předchozího semináře: jakými činnostmi byste rozvíjeli pozitivní klima školní třídy, v níž jste třídním učitelem/třídní učitelkou? Návrhy Úkoly na 9. seminář 1. Přečtěte si následující dva texty z časopisu Komenský: a) číslo 03, březen 2014: Veronika Rodriguezová: S Jaroslavem Provazníkem o umění ve výchově a bezpečí dramatické hry, 6–9. b) číslo 04, květen 2013: Zuzana Šalamounová: V kůži někoho jiného, 32–35. 2. V textu RVP ZV, který naleznete zde: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni- vzdelavani si přečtěte str. 90 až 91, kde je pojednáno o zařazení dramatické výchovy do základního vzdělávání. 3. Na základě nastudovaných materiálů se pokuste odpovědět na tyto otázky: a) Jakým způsobem mohou učitelé zařazovat prvky dramatické výchovy do výuky? b) Jaké jsou, podle vašeho názoru, přínosy zařazení dramatické výchovy do výuky (na 1. a 2. stupni ZŠ i na SŠ)? c) Jakým způsobem byste do výuky mohli/chtěli dramatickou výchovu zařadit právě vy?