SEMINÁŘ K TEORII A METODICE VÝCHOVY 9 DRAMATICKÁ VÝCHOVA A JEJÍ VYUŽITÍ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE Na základě studia doporučených textů odpovězte na následující otázky. 1. Patří dramatická výchova mezi základní nebo doplňující vzdělávací obory? Jaký je mezi těmito dvěma typy vzdělávacích oborů rozdíl? 2. Ke které vzdělávací oblasti tento vzdělávací obor patří? 3. Komu (kterým žákům) je tento vzdělávací obor určen? 4. Jak rozumíte tomuto očekávanému výstupu formulovanému pro žáky 1. stupně v 1. období: rozlišuje herní a reálnou situaci; přijímá pravidla hry; vstupuje do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jedná. 5. Jak hodnotíte učivo, které je v RVP ZV u vzdělávacího oboru dramatická výchova? 6. Proč se – podle J. Provazníka – nedá ztotožňovat dramatická výchova se „secvičováním divadla“? 7. Co je podle J. Provazníka dramatická výchova aplikovaná? 8. Co je hlavním specifikem a současně přínosem využití dramatické výchovy? 9. Jakými osobnostními charakteristikami by měl podle J. Provazníka disponovat učitel, který se dramatické výchově věnuje? 10. Jaké vzdělání mají lektoři, kteří v reportáži pracují se žáky v rámci výukového programu? 11. Jak výukový program souvisí s dramatickou výchovou? 12. Jaké aktivity byly v průběhu výukového programu využity? 13. Co bylo cílem výukového programu? SEMINÁŘ K TEORII A METODICE VÝCHOVY 9 DRAMATICKÁ VÝCHOVA A JEJÍ VYUŽITÍ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE Na základě studia doporučených textů odpovězte na následující otázky. 1. Patří dramatická výchova mezi základní nebo doplňující vzdělávací obory? Jaký je mezi těmito dvěma typy vzdělávacích oborů rozdíl? 2. Ke které vzdělávací oblasti tento vzdělávací obor patří? 3. Komu (kterým žákům) je tento vzdělávací obor určen? 4. Jak rozumíte tomuto očekávanému výstupu formulovanému pro žáky 1. stupně v 1. období: rozlišuje herní a reálnou situaci; přijímá pravidla hry; vstupuje do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jedná. 5. Jak hodnotíte učivo, které je v RVP ZV u vzdělávacího oboru dramatická výchova? 6. Proč se – podle J. Provazníka – nedá ztotožňovat dramatická výchova se „secvičováním divadla“? 7. Co je podle J. Provazníka dramatická výchova aplikovaná? 8. Co je hlavním specifikem a současně přínosem využití dramatické výchovy? 9. Jakými osobnostními charakteristikami by měl podle J. Provazníka disponovat učitel, který se dramatické výchově věnuje? 10. Jaké vzdělání mají lektoři, kteří v reportáži pracují se žáky v rámci výukového programu? 11. Jak výukový program souvisí s dramatickou výchovou? 12. Jaké aktivity byly v průběhu výukového programu využity? 13. Co bylo cílem výukového programu?