Obecná didaktika ÚVOD •Provázanost předmětu Obecná didaktika a Seminářů k OB. •Vše potřebné: •Moodlinka - http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2224 •(klíč k zápisu: comenius) • 23.9. Úvodní hodina 30.9. Samostudium (přečíst kapitola 2.2. Analýza cílů v oblasti obsahu učiva) Odevzdávárna v Isu: 1 strana reflexe - nejdůležitější myšlenka z textu, kterou si odnáším je...? 7.10. Cvičení: Bloomova taxonomie 14.10 Cvičení: Ostatní taxonomie… ( 21.10 Prezentace: 28.10. Státní svátek (samostudium: 4.1 Žák a učení) + Odevzdávárna? 4.11. Prezentace: 11.11. Prezentace: 18.11 Samostudium (přečíst kapitola 5.3 Různé přístupy k výuce a příprava hodiny) + Odevzdávárna? 25.11 Prezentace: 2.12 Prezentace: 9.12. Prezentace: 16.12 Prezentace: https://obalky.kosmas.cz/ArticleCovers/129315_big.jpg •SZ7MP_ODI2/10 St 9:20--10:05 učebna 41 – 23 osob (3 prezentace na seminář) 10 minut prezentace •SZ7MP_ODI2/09 St 12:05--12:50 učebna 37 – 16 osob (2 prezentace na seminář) 15 minut prezentace • • Ukončení – co je a není v Isu: •Pro ukončení předmětu jsou v semestru předepsány průběžné kontroly (u nás průběžné čtení zadaných kapitol). Bonus: vložte svoji reflexi kapitoly do odevzdávárny a dostanete k tomu moji reflexi. Vkládat v den samostudia. Najdete si v rozvrhu PŘEDMĚT – dole je odkaz na STUDIJNÍ MATERIÁLY, pak následně kliknout na ODEVZDÁVÁRNY. ANO/NE? •Prezentace zvoleného seminárního úkolu (10-15 minut+5minut reflexe). •Odevzdání seminární práce v rozsahu min. 5 stránek (jde o zpracování seminárního úkolu). •Seminární úkol: mirkovyučování jednoho celku učiva (my jsme žáci, vy učitelé). •Seminární práce spočívá v didaktické analýze jednoho tematického celku učiva nebo učiva jedné vyučovací hodiny zvolené aprobace. Vybrané části analýzy musí být vědecky, tedy s oporou v odborné literatuře zdůvodněny. Odevzdat do odevzdávárny do 16.12. odevzdat. •Účast na seminářích: založeno na důvěře a myšlence, že čím více studentů, tím více hlasů a podnětů k diskuzi • obr_6_3.png Konceptová analýza (Slavík, 2015) My jsme se dnes učili slogany… Proč je mediální výuka v kurikulu? eurotel, škoda, kofola, orion re“klamání“, jazykové prostředky, forma reklamy obezřetné postoje? Simply clever. Wir leben Autos. • Konceptový diagram Inspirace k seminární práci • •Didaktické kazuistiky •http://www.ped.muni.cz/didacticaviva/kazuistiky/databanka-kazuistik •Komenský – více populárně naučně psané texty •http://www.ped.muni.cz/komensky/ • •Videostudie z hodin: •http://www.timssvideo.com/videos/science/Czech%20Republic • Literatura •PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2. •JANÍK, Tomáš, Josef MAŇÁK a Petr KNECHT. Cíle a obsahy školního vzdělávání a metodologie jejich utváření. 1. vyd. Brno: Paido, 2009. 173 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. •PETTY, Geoffrey. Evidence-based teaching :a practical approach. 2nd ed. Cheltenham: Nelson Thornes, 2009. • Zkouška z předmětu Obecná didaktika •1. část: Seminární práce jako podklad k diskuzi •2. část: Otázka z okruhů (viz sylabus kurzu) Sylabus… •1. Úvod do studia didaktiky •2. Vzdělávací a kurikulární politika •3. Vzdělávací a školský systém, škola jako učební prostředí •4. Vzdělávání, vzdělání, vzdělanost: pojetí, cíle, obsahy •5. Cíle a obsahy vzdělávání a jejich transformace •6. Učebnice a další didaktická média •7. Výuka: vyučování a učení •8. Organizace a řízení třídy •9. Učební úlohy: pohledy z mezinárodních srovnávacích výzkumů •10. Hodnocení žáků, diagnostika a zpětná vazba k rozvoji kompetencí •11. Analýza a reflexe výuky a rozvíjení její kvality •Požadavky na zkoušku.