Témata ke zpracování na semináře Jméno dat. Zpracování PowerPoint, ústní prezentace – stručná 1. Vysvětlete pojem klíčové kompetence, vyjmenujte je 6.,7.10. 2. Navrhněte, jak postupovat v realizaci KK ve vašem předmětu /vyberte jednu/ 6.,7.10. 3. Co jsou cíle vzdělávání 13.,14.10. 4. Jak dochází ke konkretizaci cílů ve výuce 13.,14.10. 5. Jak lze využít v přípravě na výuku Bloomovu taxonomii kognitivních cílů 20.,21.10. 6. Vysvětlete pojem: cíle psychomotorické a afektivní 20.,21.10. 7. Vysvětlete vztah mezi výukovými strategiemi a metodami ve výuce 27.10. 8. Dělení výukových metod 3.,4,11. 9. Význam a popis aktivizujících metod výuky 3.,4.11. 10. Konstruktivistické pojetí výuky EUR 10.,11.11. 11. Jak ovlivňují strategie žákova učení jeho výsledky 18.11. 12. Vysvětlete pojem evaluace 24.,25.11. 13. Proč je nutné stanovit kritéria při hodnocení 24.,25.11. 14. Uveďte výhody a nevýhody formativního a informativního hodnocení 1.,2. 12 15. Porovnejte slovní hodnocení s numerickým a bodovým 1.,2.12 16. Vyjmenujte průřezová témata, jaký je jejich význam, jak se realizují ve výuce 6.,7.10 17. Výběr jednoho PT – jak vypadá konkrétní realizace – cíle, postupy, metody 13.,14.10. 18. Vysvětlete postup a význam myšlenkové mapy, srovnejte s brainstormingem 1.,2.12 19. Popište funkce učebnic, jaká kritéria jsou pro výběr důležitá 14.,15.12 20. Vyjmenujte fáze vyučovacího procesu, jednu fázi podrobně popište 14.,15.12 21. Vysvětlete pojem učivo, základní učivo, osnovy 14.,15.12 22. Co jsou kompetence učitele 20.,21.10 23. Příprava učitele na vyučování – co všechno musí zvážit a zohlednit 18.11. 24. Co je pedagogická komunikace 27.10.