1. Podle vzoru tvořte věty, které říkají, jaké / jak je něco nejlepší, jaké / jak se vám něco nejvíce líbí apod. Ve vytvořené větě podtrhněte doplněk. Vzor: Chleba – chutnat – nejlépe – čerstvý: Chleba chutná nejlépe čerstvý. Děti – vrátit se domů – zpocený: Děti se vrátily domů zpocené. Naše vesnice – líbit se – nejvíce – zasněžený Závodník – doběhnout do cíle – udýchaný Náměstí – nevypadat dobře – plný odpadků Hřiště – zatím využívat – ještě neupravené Petr – doběhnout do cíle – pátý Děti – zůstat ležet doma – nemocný 2. a) Najděte přívlastky v následujících větách. b) Najděte doplňky v následujících větách. Vy sama si všechno v klidu promyslete. Celý tento byt Lucie považovala za depozitář. Jana přiběhla z práce domů promoklá až na kůži. Ozářena měsícem Byteň spí v otevřené krajině. Obušek za zády, strážník Tlachač se kolébá za svým naditým stínem. Všichni tehdejší knihkupci ve městě platili za významné osobnosti a znalce. Všechen se ještě třesa slézal muž ze stroje. Hluboce skloněn k řídítkům, zíral Venta vytřeštěně do fantasticky vířící stěny. Magda po konzervatoři nastoupila do hudební školy jako učitelka klasické kytary. Ponechán sám sobě starosta nemá doma stání. Svého přítele Tamara nikdy nepovažovala za starého. Nikdy jsme neviděli tolik různých kvetoucích keřů pohromadě. Uvažování kdysi rozmazlené dívky se ukázalo jako nejreálnější. Fořt uviděl svoji švagrovou cvičit psa. Dětí dnes přišlo do školy jen dvanáct. Ostatní zůstaly doma nemocné chřipkou nebo nachlazené. V cíli chtěl být náš reprezentant nejhůře pátý. Vaše rozhodnutí bereme za konečné.