Cvičení č. 1 - Prekoncepty Na rozmluvení se vyjádříte k následujícím bodům: a) Co mně na výuce zeměpisu bavilo na základní a střední škole nejvíce a co nejméně. b) Co jsem se dozvěděl (a) nového o geografii na PdF MU, popř. co bylo jiné než jsem očekával (a). c) Jaká je moje současná představa, co se na základní škole učí v zeměpise v jednotlivých ročnících? d) Podle čeho se řídí výuka na současné škole. Stručně napsat. - RVP ZV Ve studijních materiálech máte soubor RVP ZV, stáhnete si tento dokument a vytáhnete si z něj jen předměty, které učíte. To je pro Vaši potřebu, abyste věděli, kam zhruba má směřovat vzdělávání zeměpisem. Cvičení č. 2 a) Pokračování práce s učebnicemi. - skupina A (Po 7.30) Učivové mapy – téma: Regionální zeměpis Afriky - skupina B (Po 13.00) Strukturní prvky učebnic zeměpisu - skupina C (Út 11.00) Porovnání jednotlivých kapitol v učebnicích zeměpisu b) Tvorba portfolia z dosavadních cvičení z jednotlivých předmětů. Vyberete si jednu učebnici zeměpisu a pokusíte se ji zhodnotit podle strukturních prvků – učební materiály – Janoušková a navrhnete řediteli zda byste ji doporučili k zakoupení či nikoliv. Cvičení č. 3 - Vytvořte prezentaci místa bydliště. (návod v uč. materiálech) - Podle návodu v prezentaci – Mestys Křtiny a udržitelný rozvoj doplňte krajinotvorné prvky – alespoň 5. Cvičení č. 4 Práce s informacemi 1. Přečti si článek a vyber jeho hlavní myšlenky. 2. Pro jeho upřesnění vyhledejte i zdroj, ze kterého byl vybrán. 3. Zařaďte obsah článku k předmětům, popř. k oblastem geografie (zeměpisu), kterých se článek týká. 4. Najděte na mapě, v atlase popř. v Google Earth místo, kterého se článek týká. Posuď: - Co znamená tato informace ? - K čemu slouží ? - Jak ji můžeme využít? - Jaký má význam v určitém kontextu? - Zda je článek napsán přesvědčivě; - Zda není autor příliš jednostranný, v čem se liší od jiného názoru, proč? - Zda jsou v článku obsaženy pohledy odlišné od autorova pohledu; - Jaké to má dopady do mého osobního života - Pokud je tam autor, uveďte přesnou citaci článku. Pokud není, uveďte místo autory např. Kol. (kolektiv) a přesný odkaz. - Odkud čerpal informace? Článek si vyberte, jaký chcete.