Název složky: úkoly k videím Sledujte přiložená videa a posuzujte každé z nich z následujících hledisek. Dílčí úkoly: 1. Formulujte, co bylo hlavním záměrem dané aktivity. (např. porovnávání počtu prvků, uspořádání objektů podle daného kritéria, přiřazování, třídění podle daného kritéria, určení počtu prvků ve skupině…). 2. Pozorujte komunikaci učitelky s dětmi a její slovní doprovod k jednotlivým činnostem (přesnost, srozumitelnost, jazykovou správnost). Byl úkol formulován dostatečně srozumitelně a pochopily ho děti správně. 3. Zvažte, zda některé komentáře nebyly nadbytečné, případně nevhodné. 4. Posuďte, zda v některých případech nejsou komentáře příliš návodné a tím nebrání aktivitě, kreativitě a rozvoji dětí. 5. Vysvětlete rozdíl mezi číslem a číslicí (například pět x pětka, tři x trojka). Sledujte, zda se ve videích používají tyto pojmy správně. 6. V některých ukázkách dítě svým postupem překvapilo, diskutujte o těchto situacích. 7. Co považujete v každé z ukázek za pozitivní? Kriticky zhodnoťte každou ukázku, poukažte na případné chyby a jejich možné příčiny. 8. Navrhněte alternativu řešení problematické situace. Jak situaci vyřešit ku prospěchu věci s ohledem na osobnost dítěte. Bylo možné takové situaci předejít? 9. Sledujte, zda bylo nebo by bylo možné využít některé ze situací k naplnění dalších cílů (vzdělávacích, výchovných, ….rozvoji některých kompentencí). Zařaďte danou aktivitu ke konkrétní vzdělávací oblasti RVP MŠ. 10. Vyberte ukázky, ve kterých se podle Vás nepodařilo realizovat záměr učitelky. 11. Na závěr zhodnoťte, co mělo být hlavním cílem aktivity a zda byl naplněn.