¡1. etapa – od 3. tis. př.n.l. ¡komunikační schopnost – předmět božského uctívání ¡ ¡ 29. září 2016 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence ¡2. etapa – od 14. stol. př. n.l. ¡záznamy o existenci osob s narušenou komunikační schopností (panovníci, vůdcové) ¡ 29. září 2016 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence ¡3. etapa – 1.-15. stol.n.l. ¡kultivace komunikační schopnosti ¡ ¡rétorika 29. září 2016 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence ¡4. etapa – 16.-17. stol. ¡vědecká pojednání o narušené komunikační schopnosti 29. září 2016 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence ¡5. etapa – 18.-19. stol. ¡počátky organizované péče ¡ ¡1860 – Antonín Gall, ředitel ústavu pro hluchoněmé v Praze, organizuje také péči o osoby s vadami řeči ¡Louise Braill ¡Paul Pierre Broca ¡Carl Wernicke ¡Gutzmann („logopedické kurzy“) 29. září 2016 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence ¡6. etapa – 19.-20. stol. ¡utváření vědeckých základů logopedie ¡ ¡A. Kussmaul (monografie Poruchy řeči) ¡Gutzmannovi ¡K. Malý, R. Kratochvíl (1. učebnice logopedie v ČSR) 29. září 2016 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence ¡7. etapa – 20.-21. stol. ¡konstituování logopedie jako vědního oboru ¡ ¡vytváření systému vzdělávání logopedů ¡aplikovaná logopedie – školství, zdravotnictví – klinická logopedie ¡ 29. září 2016 Logopedie jako vědní obor, komunikační schopnost, organizace logopedické intervence