Okruhy ke studiu 1. Logopedie, koncepce oboru logopedie, postavení logopedie v systému věd. Spolupracující obory. 2. Logopedická intervence – vymezení základních pojmů. Úrovně logopedické intervence (prevence, diagnostika, terapie). 3. Možnosti vzdělávání žáků s NKS v České republice. 4. Činnost školských poradenských zařízení, aktuální legislativní předpisy. 5. Poradenská činnost školského poradenského pracoviště (ŠPP), personální obsazení, aktivity. 6. Podpůrná opatření – vymezení, struktura. Podpůrná opatření u žáků s narušenou komunikační schopností. 7. Vymezení komunikace, verbální a nonverbální komunikace – komunikační proces. 8. Narušená komunikační schopnost – vymezení, klasifikace. 9. Současné aspekty ontogeneze řeči a jazykových schopností. 10. Vývojová dysfázie – vymezení, symptomatologie. Mezioborová spolupráce v diagnostice a terapii. Podpora dítěte, žáka s vývojovou dysfázií. 11. Dyslalie - vymezení, symptomatologie. Mezioborová spolupráce v diagnostice a terapii. Podpora dítěte, žáka s obtížemi v artikulaci. 12. Narušení fluence řeči - vymezení, symptomatologie. Mezioborová spolupráce v diagnostice a terapii. Podpora dítěte v předškolním věku s narušením fluence řeči. Podpora žáka s narušením fluence řeči v rámci vzdělávání. 13. Narušení zvuku řeči - palatolalie – vymezení, symptomatologie. Mezioborová spolupráce v diagnostice a terapii. Péče o dítě s palatolalií. 14. Narušení zvuku řeči - rinolalie – vymezení, symptomatologie. Mezioborová spolupráce v diagnostice a terapii. Péče o dítě s rinolalií. 15. Mutismus - vymezení, symptomatologie. Mezioborová spolupráce v diagnostice a terapii. Péče o dítě s mutismem. Přístupy k podpoře žáka s mutismem ve vzdělávacím procesu. 16. Alternativní a augmentativní komunikace – cíle, dělení systémů AAK. Využití AAK k podpoře dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.