Statistika –závěrečný test2, praktická část Popis dat: Jedná se o data ze školní třídy. První sloupec ID je identifikátor žáka, druhý sloupec Pohlaví určuje, zda je žák chlapec = M nebo dívka = Z. Třetí sloupec jsou výsledky žáků z testu z matematiky. Tento test absolvovali žáci na konci školního roku. V testu mohli žáci získat 0 až 100 bodů. Čím více bodů, tím lepší výsledek testu. V posledním sloupci je výsledné IQ každého žáka, zjištěného na základě testu inteligence. Test inteligence žáci absolvovali na začátku roku. 1. Vytvořte tabulku s počty a procenty žáků ve třídě dle pohlaví, 2. Vypočítejte průměr, medián, minimum, maximum, rozptyl a směrodatnou odchylku pro test z matematiky a pro IQ, 3. Vypočítejte průměrný výsledek z matematického testu a průměrné IQ zvlášť pro dívky a zvlášť pro chlapce, 4. Stručně popište, co výsledky znamenají (jaké jsou rozdíly mezi chlapci a dívkami), 5. Vypočítejte Pearsonův korelační koeficient pro Test z matematiky a výsledek testu inteligence, 6. Co výsledky naznačují? Jaké souvislosti mezi proměnnými lze odvodit? Existuje vztah mezi výsledkem testu z matematiky na konci roku a výsledky testu inteligence na začátku roku? Pokud ano, o jaký vztah se jedná?