KOMUNIKACE A AUTORITA Pedagogická psychologie – seminář č.3 KOMUNIKACE Verbální x neverbální Formální x neformální KOMUNIKACE Vedení školy Žák Žák Žák Učitel Učitel Rodič Úrovně komunikace ve škole: AUTORITA  Submise vs. dominance  Touha po moci, přirozená hiearchie společnosti  Formální x neformální  Co vytváří neformální autoritu? AUTORITA Neformální autorita učitele: Odborná způsobilost Pedagogická způsobilost Osobní vlastnosti učitele Vztah k žákům Vztah k předmětu Všeobecný rozhled Vystupování, vzhled, image Veřejná činnost KAZUISTIKA Petr (11 let)  Charakterizuj hlavní osoby  Charakterizuj konfliktní situaci a nastiň funkční řešení  Učitel vs. učitel/drůžinář/asistent – kdy to funguje a kdy to nefunguje KAZUISTIKA Jana (6 let)  Charakterizuj hlavní osoby  Vysvětli, proč se problém neřeší, ale zvyšuje se.  Jaké jsou jiné způsoby udržení autority než bubáci a vykazování na chodbu? KAZUISTIKA Roman (14 let)  Charakterizuj hlavní osoby  Charakterizuj konfliktní situaci a nastiň řešení  Jak nepřijít o moc při střetu s agresorem (žák/rodič)? SEMINÁRNÍ ÚKOL  Vyberte si jedno za tří dětí v kazuistikách  Ve studijních materiálech naleznete ke stažení: Plán pedagogické podpory  Vyplňte jej a odevzdejte do odevzdávárny. DĚKUJI ZA POZORNOST.