Dítě mimo normu 4. seminář k pedagogické psychologii Dítě mimo normu Zdravotní znevýhodnění Sociální znevýhodnění Jazykové znevýhodnění Kulturní znevýhodnění Stupně podpory Pátý Čtvrtý Třetí Druhý První 1. stupeň  Aplikace běžně dostupných metod a postupů  Stabilizace žáka proti neúspěchu  Identifikují sami učitelé – nutná znalost příčin  Vytváří pedagogové ve spolupráci s ŠPP  Plán pedagogické podpory 2. stupeň  Aplikace speciálně-pedagogických metod a postupů  plné zapojení žáka do společné výuky s důrazem na individuální přístup k žákovi  Identifikuje ŠPZ, v závěru zprávy doporučení  Vytváří pedagogové s doporučení ŠPZ, sdílený asistent  Plán pedagogické podpory či IVP 3. stupeň  Zásadní dílčí úpravy, zasahují do chodu třídy  Úprava RVP, redukce obsahu učiva  Identifikuje ŠPZ  Vytváří škola ve spolupráci s ŠPZ, možnost asistenta  IVP (PLPP) 4. stupeň  Individuální integrace – speciální učebnice, rehabilitační pomůcky  RVP pro ZŠ speciální  Na základě doporučení ŠPZ  Více pedagogů (asistent, speciální pedagog), 6-8 dětí  IVP 5. stupeň  Nejvyšší míra přizpůsobení  Obsah učiva vždy redukován  Na základě doporučení ŠPZ  Více pedagogických pracovníků (i na volný čas žáka)  IVP nebo dle RVP pro ZŠS, rehabilitačně vzdělávací program Plán pedagogické podpory Charakteristika žáka a jeho/její obtíží Stanovení cílů PLPP Podpůrná opatření ve škole Podpůrná opatření v rámci domácí přípravy Podpůrná opatření jiného druhu Vyhodnocení účinnosti PLPP