Virtuální třída

Organizační pokyny: Závěrečný úkol & tipy, jak na něj

PDF ke stažení


Rešereše:
  • hledání, pátrání, vyšetřování
  • v našem případě: výsledek pátrání po odborných zdrojích ke zvolenému tématu
Anotace:
  • Redukovaný text stručně charakterizující obsah dokumentu a popř. informující o autorovi, zaměření, vědecké nebo umělecké hodnotě dokumentu
  • Anotace může mít vysvětlující nebo doporučující charakter
  • Funkce anotace je především signální (upozorňuje na existenci anotovaného dokumentu)
  • Jako celek je anotace formulována nově, nekopíruje tedy věty z textu
  • Anotace se píše v celých větách neosobním stylem (nepoužívejte singulár ani plurál)
  • Doporučená délka bývá v rozmezí 7-12 řádků
  • Příklad zdařilé anotace diplomové práce Mgr. Veroniky Kubové:

"Práce se zaměřuje na oblast osobnostní a sociální výchovy. Zkoumá vztahy mezi žáky s ohledem na narušení klimatu třídy. Zabývá se třemi rizikovými situacemi, které mohou nastat v životě školní třídy: spojení dvou kolektivů v jeden, příchod nového žáka do třídy a spory mezi pohlavími. Jádrem práce je vytvoření a realizace tří preventivních programů zaměřených na tyto modelové situace."


Normostrana:Bibliografická citace zdroje:
  • Formalizovaný údaj o dokumentu, který autor bezprostředně použil při přípravě své práce
  • Váš první průběžný úkol bude obsahovat bibliografickou citaci všech zdrojů, které se rozhednete do rešerše zařadit (tedy 3-4)
  • Pro tvorbu citací využijte portál citace.com
  • Výsledek bude vypadat například takto:

ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80-88123-04-0.

Zdroje (=odborné články) hledejte zde:
Příklady vhodně zvolených témat vašich závěrečných prací:

"Využití interaktivní tabule při výuce čtení u žáků 2. a 3. tříd základních škol"
"Zařazení aplikace Google Maps do výuky zeměpisu na 2. stupni základních škol"
"Webináře jako nástroj pro studium na dálku pro žáky z geograficky odloučených oblastí"
"Využití tzv. chytrých telefonů při vyhledávání informací ve výuce chemie na středních odborných školách"