A 1)Popiš hodnocení školy vlastní hodnocení, hodnocení Českou školní inspekcí a hodnocení zřizovatelem (když dopředu zveřejní kritéria hodnocení) 2)Charakterizuj průřezové téma multikulturní výchova umožňuje žákům seznamovat se s rozmanitostmi různých kultur, jejich tradicemi a hodnotami, na pozadí těchto rozmanitostí si pak žáci mohou lépe uvědomovat svoji vlastní kulturní indentitu, tradice a hodnoty. Rozvíjí u dětí smysl pro spravedlnost, solidaritu a toleranci 3)Vyjmenuj oblasti RVP ZŠ Jazyk a jazyková komunikace, Matematika a její aplikace, Informační a komunikační technologie, Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a příroda, Člověk a svět práce, Člověk a společnost 4) Jaké jsou cíle a pojetí základního vzdělávání? umožňuje osvojit si strategii a motivaci učení, podmiňovat žáky k tvořivému myšlení, uvažovat nad řešením problémů, vést žáky ke komunikaci, k toleranci a ohleduplnosti, vážit si zdraví, soc.prostředí.. 5) Vypiš základní právní normy řízení školství pravděpodobně 561/2004, 563/2004, Listina základních práv a svobod (ale taky si nejsem jistá co všechno tam patří) 6)Do klíčových kompetencí pro ZŠ nepatří: c)kompetence komunikativní 7) Za rozvoj školské soustavy zodpovídá: a)MŠMT 8)Právo na vzdělání je zaručeno b)Listinou zákl. práv a svobod 9) Z koho se skládá školská rada a jaké jsou její kompetence (pravomoce) je složená z rodičů, pedagogických nebo výchovných poradců a z řad zřizovatelů, kompetence: schvalování školního řáku, stipendijního řádu, vyjadřuje se k návrhům ŠVP, schvaluje pravidla pro hodnocení, podává podněty a oznámení řediteli školy, projednává návrh rozpočtu 10)Vzdělání na SŠ je ukončeno: d)maturitní nebo závěrečnou zkouškou B 1)Vyjmenuj klíčové kompetence pro ZŠ kompetence k učení, k. komunikativní, k. k řešení problémů, k. sociální a personální, k. pracovní, k. občanské 2)Vyjmenuj oblasti RVP ZŠ Jazyk a jazyková komunikace, Matematika a její aplikace, Informační a komunikační technologie, Umění a kultura, Člověk a jeho svět, Člověk a zdraví, Člověk a příroda, Člověk a svět práce, Člověk a společnost 3) charakterizuj RVP ZŠ a ŠVP RVP = kurikulární dokument státní úrovně, normativně stanovuje obecný rámec pro jednotlivé etapy vzdělávání, je závazný pro tvorbu ŠVP, obsahuje hlavně cíle, klíčové kompetence a obsah vzdělávání, ŠVP = kurikulární dokument školní úrovně, stanovuje obsah vzdělávání na konkrétní škole, vychází z RVP 4)Popiš průřezové téma výchova demokratického občana představuje syntézu hodnot - spravedlnosti, tolerance a dopovědnosti, rozvoj kritického myšlení, vědomí svých práv a povinností a porozumění demokratickému uspořádání společnosti. Výchova demokratického občana má vybavit žáka základní úrovní občanské gramotnosti, orientovat se ve složitostech a problémech a konfliktech otevřené a demokratické společnosti 5) Napiš něco k výchovným a vzdělávacím strategiím Výchovné a vzdělávací strategie chápeme jako společné postupy na úrovni školy, uplatňované ve výuce i mimo výuku, jimiž škola cíleně utváří a rozvíjí klíčové kompetence žáků. Výchovné a vzdělávací strategie jsou formulovány prostřednictvím společně uplatňovaných a upřednostňovaných postupů, metod a forem práce, případně aktivit, příležitostí či pravide 6)Které téma není průřezové: d)občanská výchova 7)Školský zákon nepopisuje práva a povinnosti:c)učitelů 8)Co nepatří do institucí územní samosprávy: a) rada školy 9)Kde je uzákoněna povinná školní docházka? v zákoně 561/2004