Předmět: UPVK_Specifika vztahu bezpečnosti dopravy a dopravní výchovy Zadání seminární práce: Činnost pedagogického pracovníka v oblasti prevence rizikového chování v dopravě 1. Vyberte podle vlastního uvážení rizikovou situaci v dopravě, tj. takové chování účastníků provozu na pozemních komunikacích, které Vy považujete za ohrožující (např. nedodržení bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, nedodržení rychlosti jízdy apod.). 2. Rizikové chování popište (v čem spatřujete riziko chování; jak problém řeší zákonná právní úprava; jakým způsobem byste řešili nápravu rizikového chování, řešení musí být reálné pro danou situaci). 3. Zvolte cílovou skupinu osob (skupinu charakterizujte) pro selektivní primární prevenci. Svůj výběr skupiny osob zdůvodněte. (Selektivní primární prevence se zaměřuje na skupiny osob, u kterých jsou ve zvýšené míře přítomny rizikové faktory pro vznik a vývoj různých forem rizikového chování a jsou většinou více ohrožené než jiné skupiny populace. Pracujeme zde s menšími skupinami, případně i jednotlivci.) 4. Zvolte organizační formu výuky a participativní (aktivizující) vyučovací metodu k realizaci selektivní primární prevence Vámi vybrané rizikové situace v dopravě. Svůj návrh zdůvodněte. Vytvořte metodickou a obsahovou přípravu pro realizace selektivní primární prevence Vámi vybrané rizikové situace v dopravě, realizované pomocí zvolené participativní vyučovací metody. 25. října 2016