Toto stanovení uvádí Švancara, Švancarová (1974): a) pro předškolní děti a část dětí mladšího školního věku je kresba hrou. b) používáme jednotných formátů papíru a jednotného malířského materiálu. c) zaznamenáváme důležité údaje (datum, stupeň adaptace, lateralitu, držení tužky, otáčení kresebné plochy). d) v individuální diagnostice se opíráme především o kresby, jejichž vznik jsme sledovali. e) při diagnostice zařazujeme kresbu z hlediska vývojové úrovně a z hlediska neobvyklých znaků. f) kresbu chápeme jako výsledek činnosti, která je ponejvíce multidimenzionální. Tato činnost může, ale nemusí být polem projekce intenzivních zážitků. g) kresba by neměla být jediným východiskem projektivní interpretace. h) kresba může být indikátorem tvořivých schopností i patologických procesů, a to funkčních i organických. i) kresba je spolehlivým ukazatelem rozumového vývoje.