Seznam úkolů – Grafický design 1 podzim 2016 Vs8BP_GD a VV8BP_GD 1_29/9 A Vytvořte nový dokument v aplikaci Microsoft Word a odpovězte na tyto otázky: 1/ Co je to vektorová grafika? Uveďte 1 výhodu a 1 nevýhodu vektorového zpracování obrazu. 2/ Co je to bitmapová grafika? Uveďte 1 výhodu a 1 nevýhodu bitmapového zpracování obrazu. B Najděte ve svém okolí konkrétní příklad použití vektorové a bitmapové grafiky. Fotografii společně s popiskem vložte do souboru s vašimi odpověďmi na předchozí otázky (1 A), uložte ve formátu PDF a odešlete lektorovi. C – STOPY ŠTĚTCŮ Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě (barevný režim CMYK, rozlišení 300 ppi) v aplikaci Adobe Illustrator a vytvořte vlastní vzorník stop štětců. Kombinujte typy stop, tloušťku tahů barevnost a krytí. Můžete vytvořit také vlastní stopu. Výsledek své práce uložte ve formátu pdf a odešlete lektorovi. 2_3/10 NÁSTROJ PERO Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě (barevný režim CMYK, rozlišení 300 ppi) v aplikaci Adobe Illustrator a překreslete logo pomocí nástroje PERO. V souboru ponechte originální bitmapovou předlohu a nově překreslené logo ve křivkách. Výsledek své práce uložte ve formátu pdf a odešlete lektorovi. 3_10/10 a 17/10 MŘÍŽKA / TRANSFORMACE Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě (barevný režim CMYK, rozlišení 300 ppi) v aplikaci Adobe Illustrator a postupně vytvořte pomocí mřížky vlajku Německa, Česka, Norska a Spojeného království (Union Jack). Sjednoťte šířku všech vlajek (např. 5 cm) a vlajky zarovnejte pod sebe tak, aby mezery mezi jednotlivými vlajkami byly jednotné (např. 1 cm). Vzniklý sloupec vlajek pak zarovnejte na střed (vodorovně i svisle) vůči plátnu A4, uložte ve formátu pdf a odešlete lektorovi. 4_24/10 A – BITMAPOVÉ GRAFICKÉ FORMÁTY Proveďte velikostní test bitmapových grafických formátů. Podrobné instrukce najdete ve studijních materiálech (NOGA, 2013, s. 37). Složku se seřazenými soubory odešlete lektorovi. B – NÁSTROJ TRANSFORMOVAT V aplikaci Adobe Photoshop otevřete přiložené soubory (viz Učební materiály / Lekce 5) krivy_dum1. jpg a krivy_dum2.eps a narovnejte je pomocí nástroje TRANSFORMOVAT. Vše uložte do formátu jpg a odešlete lektorovi (podrobně viz NOGA, 2013, s. 42–45). 5_31/10 PIXELOVÁ ABECEDA Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě (barevný režim CMYK, rozlišení 300 ppi) v aplikaci Adobe Illustrator a vytvořte vlastní pixelovou abecedu. Prezentaci abecedy na A4 uložte ve formátu pdf a odešlete lektorovi. 6_7/11 VIZITKA Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě (barevný režim CMYK, rozlišení 300 ppi) v aplikaci Adobe Illustrator a vytvořte vlastní vizitku. Využijte textový nástroj, nástroj pro výběr, panel transformace, zarovnání, barva atd. Výsledek své práce zarovnejte na střed (vodorovně i svisle) vůči plátnu A4, uložte ve formátu pdf a odešlete- lektorovi. 7_14/11 VEKTORIZACE, PŘEVEDENÍ FOTOGRAFIE DO KŘIVEK Realizujte zadání (s. 92) na konci kapitoly Vektorizace, převedení fotografie do křivek (viz NOGA, 2013, s. 84–92). Při práci využijte aplikaci Adobe Illustrator a Photoshop, výsledek odešlete lektorovi. 8_21/11 RETUŠ FOTOGRAFIE Pořiďte si vlastní fotografii a proveďte znatelnou retuš v aplikaci Adobe Photoshop. Využijte retušovací nástroje, nástroje pro úpravu, tónu, kontrastu, barev atd. Výsledek své práce uložte ve formátu jpg a společně s originální fotografií (před retuší) odešlete lektorovi. 9_28/11 FOTOMONTÁŽ / VRSTVY S pomocí přiložených materiálů (viz Učební materiály / Lekce 11) realizujte zadání (s. 113) na konci kapitoly Práce ve vrstvách, ořezávání fotek (viz NOGA, 2013, s. 102–113). Svou práci odešlete lektorovi. 10_5/12 a 12/12 ZÁVĚREČNÁ PRÁCE – PLAKÁT Vytvořte vlastní návrh plakátu A3: 1/ na film Vratné lahve, 2006, režie: Jan Svěrák Informace: www.csfd.cz/film/221006-vratne-lahve/prehled/ nebo 2/ na ples univerzity MOJE univerzita, MŮJ ples / IV. ročník Plesu studentů MU Informace: www.facebook.com/events/1737903109803492/ Využijte získaných znalostí a dovedností při práci v aplikacích Adobe Illustrator a Photoshop. Výsledek své práce uložte do formátu pdf a odešlete lektorovi. Studijní materiály NOGA, Pavel. Grafické navrhování pomocí vektorů a bitmap. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013.