Pedagogická diagnostika

IVP

Požadavek na individuální podporu žákům vychází z konceptu společného vzdělávání. Je nezbytné sledovat pokrok žáků, stanovovat ve spolupráci s nimi i rodiči jejich osobní cíle a strategie jejich rozvoje. K  tomu  slouží  individuální a podpůrné plány. Požadavky na ně vycházejí z platné legislativy, kterou najdete na stránkách MŠMT ČR:
a)  Školský zákon 561/2004 Sb. , zejména paragraf 16-20; http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon-v-konsolidovanem-zneni-ucinnem-od-1-9-2016
b) Vyhlaska_c._272/016_Sb._o_vzdelavani_zaku_se_specialnimi_vzdelavacimi_potrebami_a_zaku_nadanych.pdf
c) Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních (č.197/2016 Sb. novelizující vyhlášku č. 72/2005 Sb.)

d) Komentář k přehledu podpůrných opatření

Úkol: prostudujte výše uvedenou legislativu. Budete umět popsat systém podpůrných opatření, typy plánů a požadavky na ně. Informace k podpůrným. opatřením a příklady formulářů pro učitele najdete také na www.pppbrno.cz