ZS1MP_SDM1: Seminář k didaktice matematiky 1 ROZPIS VÝSTUPŮ – PODZIM 2016 1. týden (19.9. – 23.9.) Požadavky k zápočtu ze semináře: aktivní vystoupení Studijní přípravy z pedagogické praxe Účast na středečním katedrálním semináři Přirozená čísla, jejich zavádění, číslo nula, číslice, číselné soustavy. 2. týden (26.9.- 30.09.) Porovnávání přirozených čísel Vyvození sčítání přirozených čísel v oboru do deseti Vyvození odčítání přirozených čísel v oboru do deseti 3. týden (3.10.-7.10.) Rozklady čísel v oboru do deseti Sčítání v oboru do dvaceti bez přechodu přes základ deset Odčítání v oboru do dvaceti bez přechodu přes základ deset Sčítání v oboru do dvaceti s přechodem přes základ deset Odčítání v oboru do dvaceti s přechodem přes základ deset 4. týden (10.10.-14.10) Jednoduché slovní úlohy (sčítání a odčítání do 20) Typy slovních úloh, gradace slovních úloh (sčítání a odčítání do 20 Jednoduché slovní úlohy na porovnávání pomocí vztahů „o n více“ („o n méně“) 5. týden (17.10.-21.10.) Některá prostředí H-mat 6. týden (24.10.-27.10) Přirozená čísla v oboru do sta (zavedení, zápis a čtení čísel) Porovnávání přirozených čísel v oboru do sta Zaokrouhlování přirozených čísel v oboru do sta 7. týden (31.10.-4.11.) Sčítání v oboru do sta zpaměti bez přechodu Odčítání v oboru do sta zpaměti bez přechodu Sčítání v oboru do sta zpaměti s přechodem Odčítání v oboru do sta zpaměti s přechodem 8., 9., 10. týden (7.11.- 25.11) Pedagogická praxe 11. týden (28.11.-2.12) Řešení jednoduchých a složených slovních úloh 12. týden (5.12.-9.12) Geometrické učivo v 1. ročníku ZŠ 13. týden (8.12.) Shrnutí, zápočet Styl, forma, metoda výuky (dále SFM výuky): * konstruktivismus * manipulativní činnost * experimentování * matematická kouzla * matematické pohádky * didaktická hra * matematické pomůcky * matematické soutěže – Matematická olympiáda, Matematický klokan * projektová výuka * zajímavé učební úlohy (analýza učebnic) * užití výpočetní techniky * užití počítače ve výuce matematiky * dramatizace * aplikace učiva matematiky v praxi * frontální výuka * skupinová výuka * kooperativní učení * samostatná práce (pracovní listy, práce s učebnicí, …) * „Hejného metoda“ Vzdělávání žáků s poruchou učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie). Vzdělávání žáků nadaných, talentovaných.