Opakování 20.10. 2016 Jméno. ……………………………………….. Na základě studia kapitoly 5 v této knize (Úlohy ve výuce geografie): 1. Vysvětlete, jaká je souvislost mezi vzdělávacím cílem a učební úlohou. 2. Vysvětlete, v čem selhává mechanické třídění učebních úloh dle různých taxonomií. 3. Zdůvodněte, zda platí tvrzení, že učitelské otázky s vyšší kognitivní náročností vedou k lepším vzdělávacím výsledkům ve srovnání s otázkami zaměřenými na nižší kognitivní procesy. Text: Hübelová, Janík, Najvar (2008). Pohledy na výuku zeměpisu na 2. stupni ZŠ: souhrnné výsledky CPV videostudie zeměpisu. Orbis scholae, 2(1), 53-72. 1. Proč vyučující podle vašeho názoru tento text použil, resp. Co tím sleduje? 2. Která myšlenka z textu Vás nejvíce pozitivně oslovila? Zdůvodněte proč? 3. Která myšlenka z textu Vám radost neudělala? Zdůvodněte proč.