Podzim 2017 Andrea Špoková ▪ 22. 9. 15:45-18:30 ▪ 10. 11. 13:55-16:30 ▪ 9. 12. 15:45-19:15 ▪ 1. BLOK ▪ Co je to PROJEKT, DESIGN PROJEKTU? ▪ Jak pracovat s NÁPADEM? ▪ 2. BLOK ▪ Jak NAPSAT projekt? ▪ 3. BLOK ▪ Jak získat – LIDI, POZORNOST, PENÍZE? ▪ 80 % účast ▪ Aktivní účast ve výuce ▪ Odevzdání závěrečné práce – sepsaného projektu v rozsahu 2 x A4 ▪ Dát povědomí, co je to PROJEKT a co vše obnáší. ▪ Co je to DESIGN PROJEKTU? ▪ Jak pracovat s NÁPADEM? ▪ Předat MIND-SET – způsob přemýšlení nad projekty: ▪ Komplexně ▪ Koncepčně ▪ Motivovat k vytváření a realizaci projektů. ▪ Praktická část – zkusit si napsat vlastní projekt. ▪ CO mu vlastně nabízíme – co z toho může mít on ▪ Téma vztáhnout na něj – týká se to přímo HO ▪ JEDINEČNOST projektu – je spousta podobných projektů ▪ Zjednodušit – STRUČNÉ A JASNÉ, omáčka pryč ▪ Získat mechanicky více prostoru a času – zmáčknu nouzové tlačítko ▪ Nechci jen peníze; CO UŽ MÁM, co už KONKRÉTNĚ mám, nejen idea ▪ Na co ty peníze použiju – KONKRÉTNĚ, PŘÍKLAD ▪ REFERENCE – DŮVĚRYHODNOST (<- transparentnost, konkrétnost, profesionalita, orientace, záchytný bod), ▪ PODROBNĚJI, BLÍŽE seznámit s projektem ▪ PŘEDSTAVIT SE – kdo jsem ▪ Latinské slovo proicere – „hodit něco dopředu“ ▪ Pro- něco, co předchází určité aktivitě v čase ▪ iacere – hodit ▪ PROJECT (Oxfordský slovník): „to, co přijde před tím, než něco jiného nastane“ - PLÁNOVAT ▪ „Projekt je soubor konkrétních aktivit směřujících k naplnění jedinečného cíle. Je vymezen časem, financemi, lidskými a materiálními zdroji. Projekt je realizován projektovým týmem v podmínkách nadprůměrné nejistoty za využití komplexních metod. Realizace projektu je realizací změny.“ (STEFÁNEK et al. 2011, s. 12) ▪ Plánovaná a časově omezená aktivita, u které je jasně definován CÍL a vymezeno ČASOVÉ TRVÁNÍ. ▪ Organizovaná činnost lidí směřující k předem definovaným CÍLŮM, která vyžaduje ZDROJE a ÚSILÍ. Má svůj ROZPOČET, HARMONOGRAM a KONEC. Výsledky projektu je možno MĚŘIT. ▪ Jedinečný proces se svým začátkem a koncem, řízený LIDMI tak, aby dosáhl vytyčených CÍLŮ za daných NÁKLADŮ, HARMONOGRAMU a KVALITY. ▪ Vznik nového produktu nebo služby ▪ Vytvoření nové instituce ▪ Stavba / rekonstrukce objektů ▪ Vedení kampaně ▪ Zkvalitnění nabízených služeb ▪ Zavedení nové technologie ▪ Profesní zlepšení ▪ Vývoj organizace – změna struktury ▪ 1. PŘEDPROJEKTOVÁ FÁZE ▪ Má smysl projekt realizovat? ▪ Když ano, jak to provedeme? ▪ 2. PROJEKTOVÁ FÁZE ▪ Postupujeme podle plánu? ▪ Když ne, kde je problém a jak ho budeme řešit? ▪ 3. POPROJEKTOVÁ FÁZE ▪ Povedlo se to, co bylo naplánováno? ▪ Jak se bude na projekt navazovat? ▪ 1. Identifikace problému ▪ 2. Plánování projektu ▪ 3. Zajištění financování ▪ 4. Implementace ▪ 5. Zhodnocení ▪ to plan and make decisions about (something that is being built or created) : to create the plans, drawings, etc., that show how (something) will be made ▪ to plan and make (something) for a specific use or purpose ▪ to think of (something, such as a plan) : to plan (something) in your mind CO? PRO KOHO? PROČ? KDO? KDY? JAK? ZA KOLIK? ▪ PROBLÉM ▪ Co je podstatou problému? ▪ KOHO se problém týká? -> CÍLOVÁ SKUPINA ▪ Jaké má POTŘEBY? ▪ SATURACE POTŘEB = CÍL PROJEKTU ▪ Jakými způsoby / nástroji je možné tyto potřeby SATUROVAT? ▪ Cílová skupina: KDO je cílová skupina projektu? ▪ Jaké má tato cílová skupina POTŘEBY? ▪ POTŘEBA: subjektivně pociťovaný nedostatek něčeho nezbytného ▪ Štefánek, R. (2011). Projektové řízení pro začátečníky (Vyd. 1.). Brno: Computer Press. ▪ Šobáňová, P. (2010). Projektové řízení (Vyd. 2.). Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ▪ Chvalovský, V. (2005). Řízení projektů, aneb, Překážkový běh na dlouhou trať (Vyd. 1.). Praha: ASPI. ▪ Rektořík, J. (2001). Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení : [učebnice] (Vyd. 1.). Praha: Ekopress. ▪ Šedivý, M., & Medlíková, O. (2012). Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace (1. vyd.). Praha: Grada.