IVP pro děti s PAS Vzhledem k deficitu v rámci poruchy PAS by měl IVP ještě nad rámec položek stanovených vyhláškou obsahovat následující položky: · Rozvoj komunikace · Rozvoj v oblasti imitace · Rozvoj v oblasti sociálního chování · Rozvoj v sebeobsluze Rovněž je třeba zohlednit: · Jak dokáže vnímat · Je-li vytvořeno pracovní chování · Jak dlouho udrží pozornost · Jakou má paměť · Jak řeší problémy · Jak se chová ve společnosti ostatních · Na jaké úrovni je jeho řeč · Jak umi napodobovat · Jak chápe symbolickou hru · Čím se dá motivovat · Jak chápe následnost · Ostatní problémy (onemocnění, …) · jaká je jeho schopnost učení · jak má vytvořen obraz „Já“ · jak se dokáže adaptovat v prostředí IVP z časového hlediska: · dlouhodobý plán: obecný, výhled dlouhodobě do budoucnosti, zapojení rodičů a všech participujících odborníků · střednědobý plán: rozpracován na jeden školní rok, podílí se pedagog, rodiče, odborníci, cíle jsou specifičtější · krátkodobý plán: na den, týden, maximálně na měsíc, připravují pedagogové (nácvik nové činnosti, dovednosti do kroků, tabulek, struktury…)