VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE f Prechod mezi hlavonožcem a postavou s trupem. Jednodimenzionální znázorněni prstú a horních končetin. Dolni končetiny pouze nezřetelně naznačeny. (Veronika, 3 roky, 1 měsíc) Pětiprvkový hlavonožec. (Madlenka, 3 roky, 2 měsice) Horizontální (hrabičkové) znázornění prstů. Dominantní hla.í (Veronika, 3 roky, 5 měsícúl Konvenční postava s trupem, nadměrné zvýraznění knoflíků, disproporcionalita, kombinace jednodimenzionálních a dvojdimenzionálních prstů a končetin. (Veronika, 4 roky) Výrazná disproporcionalita, ruce kolmo na tělo, svisle znázorněné prsty, jednodimenzionálně znázorněné tělo. (Veronika, 4!4 roku) Kolmé napojení končetin, paprsčé znázorněné prsty. (Chlapec. 5 ec Kolmé napojeni horních končetin k trupu. Dvojdimenzionální horni a dolni končetiny, různá šířka a délka končetin. Klobouk znázornén bez okluze, transparentně prosvítá hlava. (Chlapec, 5/4 roku) Segmentová kresba postavy. (Chlapec, 6 let) Konturová kresba bose.'. (Chlapec, 6 let, 4 mésce Vývoj kresby v předškolním věku. Vývoj kresby u dětí je výrazně individuální. Stadia se někdy prolínají, děti se v kresbě vracet k starším, méně vyspělým schématům, aby se v příštím měsíci posunuly o dvě stadia kupředu. 384