Organizační informace
Organizace:
Obsah kurzu je rozdělen do přednášek a seminářů. Přednášky a semináře na sebe nenavazují. Informace z obou připravují studenty na státní závěrečné zkoušky z tzv. společného základu.
Požadavky pro udělení zápočtu
1) aktivní účast na výuce - 20%2) včasné odevzdání úkolu z četby do IS a jeho přijetí vyučujícím - 20%
3) zpracování týmového zápočtového projektu - 60%
Pro udělení zápočtu musí student dosáhnout nejméně 70%.
Docházka do seminářů je povinná dle Studijního a zkušebního řádu PdF MU.
Četba:
Studenti vyhledají odborný článek, který tematicky souvisí s jimi zpracovávaným projektem. Periodika, ve kterých mohou vyhledávat jsou např.:
- Speciální pedagogika, Orbis Scholae, Studia Pedagogika, Biograf, Sociální práce, Pedagogická orientace, cizojazyčné články z databáze EBSCO (přístupné z webu knihovny PdF MU).
Formát: Citace zdroje ve formátu APA nebo dle citační normy ISO. Délka 1800 - 2000 znaků včetně mezer. Velikost písma 12" Times New Roman, řádkování 1,5.
Odevzdání: Do odevzdávárny v ISu do 3. 12. 2017 do 23:59.
Projekt:
Studenti ve skupinách po 5 zpracují návrh aktivity pro heterogenní skupinu žáků, studentů nebo dospělých dle vlastního výběru.
Do aktivity musí být plnohodnotně zapojeni také žáci/studenti/dospělí s různým druhem a stupněm SVP (dle zvolené kazuistiky).
Studenti zpracují myšlenkovou mapu, která zobrazí vybranou aktivitu a její adaptaci, včetně adaptace metod a forem práce, odstraňování měkkých a tvrdých bariér, úpravy pravidel aktivity, využití podpůrných opatření nebo kompenzačních pomůcek.
Studenti aktivitu zrealizují a pořídí videozáznam, který zachytí adaptaci prostředí/pravidel/komunikace, atd.
Studenti svou práci prezentují v závěrečném semináři. Prezentace má délku max. 15 minut, obsahuje 3minutové video z aktivity a vyjádření k bodům výše.
Odevzdání: Studenti zpracovanou prezentaci (pro prezentaci v závěrečném semináři) vloží do odevzdávárny v ISu do 3. 12. 2017 do 23:59.
Aktivní účast:
Aktivní účast má mnoho podob, nepatří však mezi ně následující:
Diskutujte s námi, podělte se o vlastní zkušenost, ptejte se, zkoušejte si věci na vlastní kůži.
Požadavky pro udělení zápočtu - pro studenty na Erasmu
Neúčast na přednášce není potřeba nijak nahrazovat.Požadavky k ukončení semináře
1) Četba:
Vyhledejte odborný článek, který tematicky souvisí s problematikou žáků s postižením / se speciálními vzdělávacími potřebami. Periodika, ve kterých můžete vyhledávat jsou např.:
- Speciální pedagogika, Orbis Scholae, Studia Pedagogika, Biograf, Sociální práce, Pedagogická orientace, cizojazyčné články z databáze EBSCO (přístupné z webu knihovny PdF MU). Nebo odborný časopis v zemi kde jste na Erasmu.
Obsah: Stručný a výstižný popis hlavní myšlenky/zjištění z textu. Úvaha o tom, jak by jste zjištěné skutečnosti aplikovali při práci s heterogenní skupinou žáků.
Formát: Citace zdroje ve formátu APA nebo dle citační normy ISO. Délka 1800 - 2000 znaků včetně mezer. Velikost písma 12" Times New Roman, řádkování 1,5.
Odevzdání: do odevzdávárny v ISu - označenou Erasmus
2) Seminární práce
náhradou za docházku vypracujete práci, ve které zpracujete téma: Jak se realizuje inkluzivní vzdělávání u žáků se SVP v zemi, kde jste na Erasmu + porovnáste se situací v ČR.
Obsah: Stručně a výstižně zpracujete uvedenou problmatiku.
Formát: Citace zdroje ve formátu APA nebo dle citační normy ISO. Velikost písma 12" Times New Roman, řádkování 1,5. Rozsah maximálně 4 normostrany (4x 1800-2000 znaků) + použitá literatura. Nezapomeňte správně citovat v textu. Uvést pouze výčet literatury není dostačující.
Odevzdání: do odevzdávárny v ISu - označenou Erasmus
3) Úkol do semináře - myšlenková mapa
Zpracujte návrh libovolné aktivity pro heterogenní skupinu žáků, studentů nebo dospělých dle vlastního výběru.
Obsah: Zvolená aktivita musí plnohodnotně zapojovat také žáky/studenty/dospělí s různým druhem a stupněm SVP (dle zvolené kazuistiky, kterou najdete ve studijních materiálech).
Do myšlenkové mapy zpracujte vybranou aktivitu a její adaptaci, včetně adaptace metod a forem práce, odstraňování měkkých a tvrdých bariér, úpravy pravidel aktivity, využití podpůrných opatření nebo kompenzačních pomůcek. Dále musí zahrnovat adaptaci prostředí/pravidel/komunikace, atd. Bude-li potřeba, doplňte myšlenkovou mapu o patřičný komentář.
Formát: Myšlenková mapa v libovolném provedení / zpracování. Možno vytvořit ručně a následně nafotit jako celek, ale i dílčí části.
Odevzdání: Zpracovanou prezentaci myšlenkové mapy vložte do odevzdávárny v ISu - označenou Erasmus