Podmínky pro ukončení semináře Speciální pedaogika ◻ Docházka ◻ Max. 2 povolené absence (vždy napsat email + vložit omluvenku do ISu) ◻ Aktivní účast na semináři, rozvoj diskuse ◻ Vytvoření pomůcky + seminární práce o cílové skupině a využití pomůcky + fotodokumentaceybrat si téma/typ postižení a vhodně vztáhnout pomůcku vzhledem k vlastní aprobaci ◻ Zamyslet se, jaké mohou vzniknout při vzdělávání takového dítěte problémy, co musí překonat, jak mu pomoci a navrhnout vhodnou pomůcku ◻ Např. zrakové postižení a aprobace zeměpis (taktilně výrazná mapa, použití výrazně barevných prvků,…) ◻ Vyrobení pomůcky - fantazii se meze nekladou…pomůcku propracovat, promyslet všechny její možnosti ◻ Přinést do semináře, předvést jak se používá ◻ Napsat text (vč. odkazu k literatuře), k čemu pomůcka slouží, jak se používá, co rozvíjí, pro jaké děti se speciálními vzdělávacími potřebami je určena apod. Text k pomůcce: ✓ 1A4 (max. 2)-název semináře, „pomůcka“ + oblast/typ postižení ✓ Jméno a příjmení, UČO, jméno cvičícího ✓ Times New Roman, vel. 12. okraje 2,5 ✓ Nutné zdroje literatury a jeho správná citace ❑ Fotodokumentace pomůcky-vložit za text k pomůcce DO ODEVZDÁVÁRNY V Isu vložit text i fotodokumentaci (až po schválení vyučujícím)! ◻ 1. strana – název semináře, „Pomůcka“, téma (pro koho pomůcka je), jméno, příjmení, jméno cvičícího ◻ 2. – 3. strana – text o tématu a pomůcce ◻ 4. strana – fotky ◻ 5. strana – literární zdroje dle citační normy!Žák pohybující se pomocí vozíku, zhoršená hybnost pravé ruky Návrhy témat: ◻ Žák s Downovým syndromem ◻ Žák s autismem, funkční typ ◻ Žák s lehkým mentálním postižením ◻ Žák s percepční nedoslýchavostí, jednostrannou (ztráta 50 – 60 dB) – kompenzace sluchadly ◻ Žák s Myopia gravis (těžká krátkozrakost) – korekce brýlemi ◻ Žák s balbuties (koktavost) ◻ Žák s mutismem (nemluvící) ◻ Žák s dyslexií, IQ nadprůměrné ◻ Žák s dyslexií, dysgrafií, dysortografií ◻ Žák s ADHD, nadprůměrné IQ ◻ Žák s totální slepotou, ovládá Braillovo písmo ◻ Žák s praktickou hluchotou (ztráta 95 dB) – komunikuje verbálně Odkazy na zajímavá videa: https://www.youtube.com/watch?v=zySJhjBPU2g https://www.youtube.com/watch?v=HKmn9FmH6So&list=PL3Wv3QI6zULd3sUPLzsC6jkwql8bR0aod https://www.youtube.com/watch?v=K1OboN-gqPM