Seznam úkolů — Grafický design 1 podzim 2017 Vs8BP_GD a VV8BP_GD 1_25/9 SLOŽENÝ GEOMETRICKÝ TVAR Otáčení, Zrcadlení, Transformace, Zarovnání, CESTÁŘ Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě (CMYK, 300 ppi) v aplikaci Adobe Illustrator a vytvořte složený geometrický tvar. Použijte nástroj Elipsa a paletu Cestář; kombinujte nástroje Otáčení, Zrcadlení, Transformace, Zarovnání. Na objekty aplikujte Výplň i Tah. Výslednou trojici (viz ukázka) zarovnejte na střed vůči plátnu (A4). 2_9/10 A — NÁSTROJ PERO Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě (CMYK, 300 ppi) v aplikaci Adobe Illustrator a překreslete logo pomocí nástroje PERO. V souboru ponechte originální bitmapovou předlohu a nově překreslené logo ve křivkách. B — OPAKOVÁNÍ Využijte získaných znalostí a dovedností k překreslení geometrických log viz ukázka. 3_16/10 a 23/10 MŘÍŽKA / TRANSFORMACE Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě v aplikaci Adobe Illustrator a postupně vytvořte pomocí mřížky vlajku Německa, Česka, Norska a Spojeného království (Union Jack). Sjednoťte šířku všech vlajek (např. 5 cm) a vlajky zarovnejte pod sebe tak, aby mezery mezi jednotlivými vlajkami byly jednotné (např. 1 cm). Vzniklý sloupec vlajek pak zarovnejte na střed vůči plátnu A4. 4_30/10 A — BITMAPOVÉ GRAFICKÉ FORMÁTY Proveďte velikostní test bitmapových grafických formátů. (Podrobné instrukce viz NOGA, 2013, s. 37). Odevzdejte složku se seřazenými soubory. B — NÁSTROJ TRANSFORMOVAT V aplikaci Adobe Photoshop otevřete přiložené soubory (viz Učební materiály / Úkol 4 B) krivy_dum1. jpg a krivy_dum2.eps a narovnejte je pomocí nástroje TRANSFORMOVAT. Vše uložte do formátu jpg (podrobně viz NOGA, 2013, s. 42–45). 5_6/11 PIXELOVÁ ABECEDA Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě v aplikaci Adobe Illustrator a vytvořte vlastní pixelovou abecedu. Vytvořte plakát — prezentaci autorské pixelové abecedy. 6_13/11 VIZITKA Otevřete nový dokument A4 v tiskové kvalitě v aplikaci Adobe Illustrator a vytvořte vlastní vizitku (rozměr 90 x 50 mm nebo 85 x 55 mm na Š/V). Využijte textový nástroj, nástroj pro výběr, panel Transformace, Zarovnání, Barva atd. 7_14/11 VEKTORIZACE, PŘEVEDENÍ FOTOGRAFIE DO KŘIVEK Realizujte zadání (s. 92) na konci kapitoly Vektorizace, převedení fotografie do křivek (viz NOGA, 2013, s. 84–92). Při práci využijte aplikaci Adobe Illustrator a Photoshop. 8_21/11 RETUŠ FOTOGRAFIE Pořiďte si vlastní fotografii a proveďte znatelnou retuš v aplikaci Adobe Photoshop. Využijte retušovací nástroje, nástroje pro úpravu, tónu, kontrastu, barev atd. Výsledek své práce uložte ve formátu jpg a odevzdejte společně s originální fotografií (před retuší). 9_28/11 FOTOMONTÁŽ / VRSTVY S pomocí přiložených materiálů (viz Učební materiály / Úkol 9) realizujte zadání (s. 113) na konci kapitoly Práce ve vrstvách, ořezávání fotek (viz NOGA, 2013, s. 102–113). 10_5/12 a 12/12 ZÁVĚREČNÁ PRÁCE — PLAKÁT Vytvořte vlastní návrh plakátu A3 na film Modrý samet (Blue Velvet), 1986, režie: David Lynch Informace: www.csfd.cz/film/6247-modry-samet/prehled/ Využijte získaných znalostí a dovedností při práci v aplikacích Adobe Illustrator a Photoshop. Výsledek své práce uložte do formátu pdf. Studijní materiály NOGA, Pavel. Grafické navrhování pomocí vektorů a bitmap. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. Postup při ukládání Dokumenty vytvořené v aplikaci Adobe Illustrator ukládejte ve formátu PDF. Dokumenty vytvořené v aplikaci Adobe Photoshop ukládejte dle pokynů v zadání. Výsledné práce odevzdávejte do IS MU > Studijní materiály předmětu > Odevzdávárny > Grafický design > VYTVOŘTE SI SLOŽKU S VLASTNÍM JMÉNEM > jednotlivé úkoly číslujte. POZOR, SEZNAM ÚKOLŮ JE ORIENTAČNÍ, NA KONCI SEMESTRU MŮŽE DOJÍT K DROBNÝM ÚPRAVÁM!