Profesní vidění/vědění Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová Profesionalita •Otázky k zamyšlení: •Co dělá učitele profesionálem? •Jak se jeho profesionalita vytváří a rozvíjí? • •Profesionalita jako systémová konceptualizace kompetencí učitele. •schopnost neustále se učit, tj. zpracovávat a do paměti ukládat stále nové informace, poučit se z každé zkušenosti (své i druhých) a zařadit ji do repertoáru svých kompetencí. • Profesní vědění •Pedagogické znalosti (se zvláštním důrazem na řízení a organizaci procesů vzdělávání) •Znalost předškolní pedagogiky •Didakticko-metodická znalost obsahu •Znalost kurikula •Znalost cílů, účelů a hodnot výchovy a vzdělávání i jejich filozofických a historických východisek •Znalost vzdělávacího prostředí (v užším i širším slova smyslu) včetně rodinného prostředí •Znalosti o dětech a jejich charakteristikách a individuálních vzdělávacích potřebách •Znalost sebe sama Profesní vidění • C:\Users\Lucie\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\2E6DUKMI\camera-481808_640[1].png •Díky profesnímu vidění se rozvíjí pojmový aparát a tím se prohlubuje profesní vědění. • •POPIS => CÍL (co je důležité) => HODNOCENÍ