- 1 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. Test prověřující zvládnutí úrovně A1.1 Číslo kurzu: …………………………………...... Jméno a příjmení: …………………………......... Lektor/ka: ……………………………………..... Student/ka zvládl/a test na ……………………………… %. - 2 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. I. Čtení s porozuměním (20 min.) Přečtěte si text, potom odpovídejte: Radim je kuchař. Pracuje v restauraci Kopretina. Jeho manželka je podnikatelka. Jmenuje se Markéta. Mají dceru a syna. Syn chodí do školy a dcera chodí do školky. Radim je v práci jen ve všední dny. Pracuje od 8.00 do 18.00. Ráno vstává v 5.00 a jde plavat. Potom snídá. Dělá jídlo pro děti. Jde s dětmi do školy, do školky a potom do práce. Večer čte noviny a knihy, nebo si hraje se synem a dcerou. Markéta vstává v 9.00. Pracuje každý den od 10.00 do 22.00. Obědvá v restauraci Kopretina. Má velké staré auto a každý den cestuje. Nemá čas, proto doma neuklízí. Večer se dívá na televizi a pije pivo, protože nemá hlad. Odpovídejte: 1. Jaké zaměstnání má Radim? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 2. Kde konkrétně Radim pracuje? …………………………………………………………………………………..…….… 0 – 1 3. Kdo obědvá v restauraci Kopretina? …………………………………………………………………………………..…….… 0 – 1 4. Mají Radim a Markéta děti? ……………………………………………………………………………………...…… 0 – 1 5. Jakou práci dělá Markéta? ………………………………………………………………………………….…..…… 0 – 1 6. V kolik hodin jde Radim v sobotu do práce? …………………………………………………………………………………….…..… 0 – 1 7. Jaký sport Radim dělá? ……………………………………………………………………………………….….. 0 – 1 8. V kolik hodin Markéta vstává? ……………………………………………………………………………………...…… 0 – 1 9. Proč Markéta neuklízí? - 3 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. ………………………………………………………………………………...………… 0 – 1 10. Jaké auto má Markéta? ……………………………………………………………………………...…………… 0 – 1 11. V kolik hodin Markéta končí v práci? ………………………………………………………………………………………...… 0 – 1 12. Co dělá Radim v restauraci Kopretina? ………………………………………………………………………………………...… 0 – 1 13. Jak často Markéta cestuje? ……………………………………………………………………………………...…… 0 – 1 14. Co dělá Markéta večer? ……………..…………………………………………………………….………...……. 0 – 1 Odpovídejte na otázky podle skutečnosti: 1. Co děláte obvykle večer vy? ………………………………………………………………………………………...… 0 – 1 2. Kde bydlíte? …………………………………………………………………………………………... 0 – 1 3. Odkud jste? …………………………………………………………………………....…………..…. 0 – 1 4. Jaká je vaše práce? …………………………………………………………………………………………… 0 – 1 5. Jaký den je dnes? …………………………………………………………………………………………... 0 – 1 6. Jak dlouho jste v České republice? …………………………………………………………………………………………... 0 – 1 Celkový počet bodů za čtení: …………. (max. 20 b.) - 4 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. II. Gramatika (20 min.) Tvořte věty, dejte slovesa do přítomného času: Vzor: Já – pracovat – v Praze. Já pracuju v Praze. 1. Já – pít – bílou kávu. ………………………………………………………...................................…………… 0 – 1 2. Ty – studovat – češtinu. ………………………………………………………...................................…………… 0 – 1 3. Aneta – jíst – chleba. ………………………………………………………...................................…………… 0 – 1 4. Radim a Aneta – obědvat – polévku. ………………………………………………………...................................…………… 0 – 1 5. Marta a Pavel – psát – e-mail. ………………………………………………………...................................…………… 0 – 1 6. Líbit se – mi – hezká holka. ………………………………………………………...................................…………… 0 – 1 7. Ty – být – doma. Ty – nebýt – v práci. …………………………………………………………................................. 0 – 1 – 2 – 3 – 4 8. On – být – student. On – nebýt – pilot. …………………………………………………………................................. 0 – 1 – 2 – 3 – 4 9. Děti – dívat se – na televizi. ………………………………………………………...................................…………… 0 – 1 10. Maminka – bydlet – v Londýně. ……………………………………………………………………………..….………… 0 – 1 11. Já – mít rád – pivo. ………………………………………………………………………………..…………. 0 – 1 12. Petr – nemít rád – maso ………………………………………………………………………………...………… 0 – 1 - 5 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. 13. Moje děti – rozumět – česky ………………………………………………………………………………...........…… 0 – 1 Tvořte posesivní pronomina: Vzor: To je (ty) sešit. To je tvůj sešit. 1. To je (já) kniha. ………………………………………………………………………………...........…… 0 – 1 2. Petr je (já) učitel. ………………………………………………………………………………...............… 0 – 1 3. Jana je (my) učitelka. ………………………………………………………………………………...............… 0 – 1 4. Milan snídá kávu a rohlík. To je (on) snídaně. ………………………………………………………………………………...........…… 0 – 1 5. Kde je (vy) dcera? ………………………………………………………………………………...............… 0 – 1 Celkový počet bodů za gramatiku: …………. (max. 20) - 6 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. III. Psaní (15 min.) Napište dopis/e-mail/pohled, pozdrav z Brna kamarádovi. Minimálně však 20 slov. Napište 1. Jaké je Brno, 2. Co tady děláte, 3. Co máte nebo nemáte v Brně rádi. Celkový počet bodů za psaní: ………….