Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 1 Test prověřující zvládnutí úrovně A1.2 Číslo kurzu: …………………………………...... Jméno a příjmení: …………………………......... Lektor/ka: ……………………………………..... Student/ka zvládl/a test na ……………………………… %. Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 2 I. Čtení s porozuměním (20 min.) Přečtěte si text, potom odpovídejte: Aneta a Matěj byli v srpnu na dovolené v Chorvatsku. Matěj volal do hotelu a objednal dvoulůžkový pokoj. Matěj chtěl v pokoji balkon a Aneta chtěla minibar. Pokoj byl velký, měl moderní koupelnu, velkou chodbu, skříně, velký balkon, ale nebyl tam minibar. Objednali si plnou penzi. V Chorvatsku byli 10 dní. Letos ale měli problém. Aneta ležela celý den na slunci. Druhý den ji bolela hlava a břicho. Museli jet do nemocnice. V nemocnici byl milý doktor. Dr. Petar Stojanovič dal Anetě léky. Třetí den byla Aneta v pořádku. Koupala se, plavala, hrála volejbal. A Matěj byl šťastný, protože má Anetu rád. Odpovídejte celou větou. Nebo zakroužkujte správnou odpověď: 1. Kdy byli Aneta a Matěj v Chorvatsku? …………………………………………………………………………………...……… 0 – 1 2. Jaký pokoj Matěj objednal? …………………………………………………………………………………………... 0 – 1 3. Jak Matěj pokoj objednal? …………………………………………………………………………………………... 0 – 1 4. Co chtěl v pokoji Matěj? …………………………………………………………………………………………... 0 – 1 5. Chyběl v pokoji minibar? Ano – Ne 0 – 1 6. Co si Aneta a Matěj v hotelu objednali? Oběd a večeři / snídani, oběd a večeři / snídani a večeři 0 – 1 7. Jak dlouho byli v Chorvatsku? ……………………………………………………………………………….………….. 0 – 1 8. Proč Anetu bolela hlava? ……………………………………………………………………………….………….. 0 – 1 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 3 - 9. Za jak dlouho byla Aneta v pořádku? ……………………………………………………………………………………….….. 0 – 1 10. Koho má Matěj rád? …………………………………………………………………………………………... 0 – 1 Celkový počet bodů za čtení: …………. (max. 10 b.) Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 4 II. Gramatika (40 min.) Vyberte (zakroužkujte) správné sloveso: 1. Vím / Znám / Umím, kde je v Brně nádraží. 0 – 1 2. Víš / Znáš / Umíš hrát na kytaru? 0 – 1 3. Vím / Znám / Umím Brno moc dobře. 0 – 1 Slova v závorkách dejte do správného tvaru akuzativu singuláru: 1. Bolí (já) ……… břicho. 0 – 1 2. Bolí (ty) ……… hlava 0 – 1 3. Piju (černá káva) a (zelený čaj) ............…………..…………………………………………………………………... 0 – 1 – 2 – 3 – 4 4. Máme (dobrý učitel) ……………………………………………………………………………………..... 0 – 1 – 2 5. Chci (rychlé auto) ……...……………………………………………………………………………….. 0 – 1 – 2 6. Vidím (hezká žena) ………………………………………………………………………………………. 0 – 1 – 2 7. Mám ráda (hezký muž) …………………………………………………………………………………….… 0 – 1 – 2 Napište v minulém čase: Vzor: Jím palačinky. Jedl jsem palačinky. 1. Jsem na dovolené v Thajsku. ……………………………………………………...…………………………………… 0 – 1 2. Letím z Prahy do Bangkoku. ……………………………………………………...…………………………………… 0 – 1 3. Plavu v moři. ……………………………………………………...…………………………………… 0 – 1 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 5 - 4. Jím dobré jídlo. ……………………………………………………...…………………………………… 0 – 1 5. Jdu na diskotéku. ……………………………………………………...…………………………………… 0 – 1 Doplňte předložky: 1. Pavlína je ……… Rakousku. 0 – 1 2. Zítra pojede ……… Brna. 0 – 1 3. Musí jít ……… doktorovi. 0 – 1 4. Můj syn je ……… škole. 0 – 1 5. Bude tam ……… 7.00 ……… 16.30. 0 – 1 6. O víkendu bude ……… babičky. 0 – 1 7. Ten dárek je ……… babičku. 0 – 1 8. Kniha leží ……… stole. 0 – 1 9. Dívám se ……… televizi. 0 – 1 10. Jdu ……… kavárny ……… kávu. 0 – 1 – 2 11. Jdu ……… supermarketu ……… kávu. 0 – 1 – 2 Doplňte slovesa (ne)umět nebo (ne)muset: 1. Každý den ………………… pít vodu. 0 – 1 2. Chci peníze, proto ………………… chodit do práce. 0 – 1 3. Maminka mě učila vařit, proto ………………… dobře vařit. 0 – 1 4. Nejsem Němec, proto ………………… německy. 0 – 1 5. V neděli odpočívám, ………………… jít do práce. 0 – 1 Doplňte slovesa moct nebo nesmět: 1. U moře ………………… plavat. 0 – 1 2. Doma ………………… spát. 0 – 1 3. V nekuřácké restauraci ………………… kouřit. 0 – 1 4. Jsem nemocný, proto ………………… sportovat. 0 – 1 5. Petr ………………… pít pivo, protože je dospělý. 0 – 1 6. Růžena ………………… pít pivo, protože je dítě. 0 – 1 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 6 Doplňte slovesa jít × chodit × jet × jezdit: 1. Každý den ………………… autem do Prahy. 0 – 1 2. Každý den ………………… pěšky do školy. 0 – 1 3. Teď ………………… pěšky do kina. 0 – 1 4. Teď ………………… autobusem do Olympie. 0 – 1 Celkový počet bodů za gramatiku …………. (max. 50). Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 7 III. Psaní (15 min.) Napište e-mail (minimálně 30 slov) – omluvu –, že dnes nemůžete přijít na kurz: 1. Omluvte se, 2. Proč nemůžete přijít, 3. Kdy opět budete na kurzu. Celkový počet bodů za psaní ………….