Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 1 Test prověřující zvládnutí úrovně A2.1 Číslo kurzu: …………………………………...... Jméno a příjmení: …………………………......... Lektor/ka: ……………………………………..... absolvoval/a neabsolvoval/a, dosáhl/a ……… bodů.Student/ka kurz Student/ka zvládl/a test na ……………………………… %. Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 2 I. Čtení s porozuměním (20 min.) Přečtěte si text, potom odpovídejte: Aneta a Matěj v létě cestují k moři a na podzim poznávají Čechy, Moravu i Slezsko. Navštěvují historická města, protože se jim moc líbí česká architektura. Poslední víkend v září si udělali výlet do Znojma. Protože jsou oba velcí ekologové, jezdí vlakem. Když to vlakem není možné, jedou autobusem nebo jdou pěšky. V sobotu ráno odjeli vlakem do Znojma. Znojmo je krásné historické město s mnoha tradicemi. Právě probíhalo vinobraní. Vinobraní (víno + brát = vinobraní) je podzimní akce, kdy se jí hroznové víno (hrozny) a pije se mladé víno. Ve městě je hodně lidí, všude je jídlo, hudba, pití. Fantastická atmosféra. Matěj a Aneta ochutnali bílé i červené víno, koupili si kilo hroznového vína (hroznů) na cestu. Aneta chtěla vidět kostel svatého Mikuláše a Matěj se zajímal o znojemský hrad. Kostel a hrad jsou kousek od nádraží a navíc kostel je vedle hradu. Když si prohlédli obě památky, odpočinuli si v parku na lavičce. V parku si hrála malá holčička. Protože má Aneta ráda děti, začala si s holčičkou hrát. Za chvíli přišla velmi tlustá paní a řekla: „Klárko, jdeme domů, musíme na oběd!“ Aneta říká holčičce: „Babička tě už volá!“ Paní: „Slečno, nejsem babička, ale maminka!“ Když paní s holčičkou odešla, podívala se Aneta na Matěje a řekla: „To byl trapas!“ Matěj: „To nevadí, to se může stát, jdeme se najíst.“ Matěj má Anetu moc rád, a tak ji pozval na oběd a potom jí koupil zmrzlinu. Odpovídejte celou větou. Nebo zakroužkujte správnou odpověď. 1. Kdy jezdí Matěj a Aneta za hranice? Čechy a Moravu / k moři / v létě / na podzim. 0 – 1 2. Proč navštěvují historická města? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 3. Kam jezdí na podzim? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 4. Proč nejezdí Matěj a Aneta autem? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 3 - 5. Kdy nejezdí vlakem? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 6. Kdy přesně byli ve Znojmě? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 7. Vinobraní je: v létě / na podzim / vedle kostela / hroznové víno 0 – 1 8. O co se zajímal Matěj? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 9. Kde je kostel? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 10. Kdy a kde odpočívali? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 11. Aneta si začala hrát s holčičkou, protože tam byla tlustá paní. Ano – Ne 0 – 1 12. Proč musela holčička domů? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 13. Proč byla situace v parku trapná? ………………………………………………………………..…………………….……............ ....................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................... 0 – 1 14. Kdo platil oběd? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 15. Co jedla Aneta po obědě? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 Celkový počet bodů za čtení: …………. (max. 15) Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 4 II. Gramatika (20 min.) Doplňte se/si, pokud je to nutné. Dejte pozor na správnou pozici. Vzor: Petr ……… zapsal ……… odjezdy vlaků. Petr si zapsal odjezdy vlaků. 1. Moje ……… maminka ……… jmenuje ……… Miroslava. 0 – 1 2. Včera ……… jsme ……… šli ……… do ……… restaurace. 0 – 1 3. Můj ……… bratr ……… rád ……… dívá ……… na ……… televizi. 0 – 1 4. Moje ……… sestra ……… v restauraci ……… dá ……… jednou ……… pivo. 0 – 1 Slova v závorkách dejte do správného tvaru (dat. a akuz. a instrumentál): Vzor: Před (hotel) zaparkovalo červené auto. Před hotelem zaparkovalo červené auto. 1. Byl jsem nemocný od (středa) do (pátek). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 2. Dám si kávu s (mléko) a bez (cukr). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 3. Počkám na (oni) před (škola). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 4. Šel jsem pro (ty) před (škola). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 5. Za (dům) stojí auto. ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 6. Auto jsem zaparkoval za (dům). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 7. Za (banka) stojí hotel. ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 8. Hotel postavili přímo za (banka). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 9. Nad (restaurace) je masážní salon. ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 10. Jdu před (dům) a čekám na (ty). Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 5 ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 11. Slovník jsem dal pod (učebnice). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 12. Rád s (ona) půjdu do (kino). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 13. Bydlím s (rodiče) a mám (oni) rád. ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 14. Napíšu e-mail (lektor) i (učitelka). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 15. Židli jsem dal k (stůl) a křeslo k (knihovna). ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 Napište v plurálu (množné číslo): Vzor: Jeho nové auto jede dobře. Jeho nová auta jedou dobře. 1. Tvoje malé dítě chodí do školky. ………………………………………………………………..……………… 0 – 1 – 2 – 3 – 4 2. Jejich kolega je inteligentní. ………………………………………………………………..……………… 0 – 1 – 2 – 3 – 4 3. Můj dobrý kamarád bude spát v hotelu. ………………………………………………………………..……………… 0 – 1 – 2 – 3 – 4 Vyberte a doplňte správnou formu slovesa a dejte do minulého času: 1. Celý den ………………… na závěrečný test. (učit se / naučit se) 0 – 1 2. Petra ………………… celý byt za půl hodiny. (uklidit / uklízet) 0 – 1 3. Radim ………………… čokoládu a celou ji snědl. (kupovat / koupit) 0 – 1 4. Marko ………………… test na jedničku. (psát / napsat) 0 – 1 5. Pavel ………………… asi půl hodiny. (psát / napsat) 0 – 1 6. ………………… týden, zda koupí byt. (rozhodnout se / rozhodovat se) 0 – 1 7. …………………, že začne běhat. (rozhodnout se / rozhodovat se) 0 – 1 8. ………………… e-mail a pak odpověděl. (číst / přečíst) 0 – 1 9. ………………… tu knihu asi měsíc. (číst / přečíst) 0 – 1 Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 6 - 10. V kavárně ………………… celé noviny. (číst / přečíst) 0 – 1 Doplňte předložky:  ……… neděli jsme jeli ……… babičkou do Bílovic.  ……… Bílovicích jsme zaparkovali ……… školou a lékárnou, přímo ……… domem.  Babička bydlí ……… kopci a ……… domem má les. Babička má ……… domě vždy čisto a tak jsme ……… ní byli 4 hodiny. 0 – 1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 Vyberte správné slovo: 1. Byla jsem tam sám / sama / samo / sami. 0 – 1 2. Řekl mamince, že si musí pomoct sám / sama / samo / sami. 0 – 1 3. Přišel sem / tady a dělá sem / tady problémy. 0 – 1 4. Odešel tam / tady už před rokem. 0 – 1 5. Je tady / sem už pět let. 0 – 1 6. Stojí tady / sem už pět let. 0 – 1 7. Kde / kam jdeš zítra. 0 – 1 8. Nahoře / nahoru je masážní salon. 0 – 1 9. Dolů / dole je restaurace. 0 – 1 10. Kniha je pod stůl / pod stolem. 0 – 1 11. Musíš jít ven / venku, abys byl zdravý. 0 – 1 Celkový počet bodů za gramatiku …………. (max. 70) Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 7 III. Psaní (20 min.) Napište e-mail (minimálně 50 slov) – objednávku hotelu na jeden víkend: 1. Počet lidí, 2. Kolik jídla, 3. Počet pokojů a druh pokojů, 3. Zeptejte se na jednu nadstandardní službu (parkování, internet, bazén, varná konvice apod.). Celkový počet bodů za psaní ………….