Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 1 Test prověřující zvládnutí úrovně B1.1 Číslo kurzu: …………………………………...... Jméno a příjmení: …………………………......... Lektor/ka: ……………………………………..... Student/ka zvládl/a test na ……………………………… %. Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 2 Čtení s porozuměním (25 min.) Přečtěte si text, potom odpovídejte: Cesta do Izraele na konci roku 2015 Někdy v říjnu, když jsme s kamarádem seděli u piva, napadlo nás vyrazit do Izraele. Rodiče nás od plánované cesty odrazovali, ale my jsme už byli pevně rozhodnuti. Na cestování po Izraeli jsme si chtěli půjčit auto. To nám ale nepůjčili kvůli tomu, že jsme měli u sebe jenom debetní karty a ne karty kreditní. A tak jsme cestovali hromadnou dopravou. Po pasové kontrole a kontrole batohů jsme dostali modrou kartičku (alternativa za razítko do pasu), abychom mohli vstoupit na izraelskou půdu. Před letištěm se k nám připojil tajný agent a snažil se o běžný turistický rozhovor. Když jsme si všimli, že má pod límcem malý mikrofon, raději jsme odešli. Hned potom nám ale zlepšili náladu místní velmi přátelští lidé v malé restauraci nedaleko letiště. Vzhledem k tomu, že nabídka menu byla jen v hebrejštině, jsme trochu tápali a raději si objednali „To nejtypičtější pro Izrael, co tu máte, prosím“. Ihned se nás ujal jeden z postarších hostů a obsloužil nás. Když jsme se najedli, hledali jsme autobus do Jeruzaléma. Protože jsme vypadali zmateně, všimli si nás vojáci se samopaly a neprůstřelnými vestami. Znovu jsme tak absolvovali pohovor i prohlídku batohů a pasů. Chovali se přísně a naháněli strach. Po vysvětlení a kontrole ale byli vlídní a poradili nám s cestou. Prošli jsme všechny čtyři části města: židovskou, křesťanskou, muslimskou i arménskou. Protože byla sobota (šábes), nikde jsme nemuseli platit za vstup a ani jsme nebyli často kon- trolováni. Další den jsme se vydali autobusem směrem na Tel Aviv. I když Tel Aviv leží od Jeruzaléma jen asi 45 minut cesty, připadne vám, že jste se ocitli v úplně jiné zemi, evropské, žádné kontroly, žádní vojáci a policie, žádné napětí. Přes den je i v prosinci okolo pětadvaceti stupňů a vzhledem k tomu, že i moře mělo čtyřiadvacet stupňů, skočili jsme do moře. Místní sice chodili v kabátech a zimních bundách, my jsme si ale užívali evropského letního počasí. Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 3 Odpovídejte celou větou. Nebo zakroužkujte správnou odpověď. Jedna odpověď je správná: 1. Rodiče doporučovali, aby kamarádi jeli do Izraele. ANO – NE 0 – 1 2. Čím chtěli po Izraeli cestovat? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 3. Čím cestovali a proč? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 4. Pro vstup na území dostali razítko do pasu. ANO – NE 0 – 1 5. Při kontrole se k nim připojil agent. ANO – NE 0 – 1 6. Agent měl mikrofon v mobilu. ANO – NE 0 – 1 7. Jak se ke kamarádům chovali normální lidé? ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 8. Vojáci: a) se chovali celou dobu hezky, b) byli zlí a řekli, že musí pryč, c) po kontrole dokumentů jim ukázali cestu. 0 – 1 9. Kamarádi zaplatili hodně za vstup do památek, protože byla sobota. ANO – NE 0 – 1 10. Jaký byl rozdíl mezi Tel Avivem a Jeruzalémem? ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………… 0 – 1 – 2 11. Jaké bylo v Tel Avivu počasí? a. Místním bylo zima, a tak se koupali v kabátě, b. Místním bylo teplo, ale kamarádům byla zima, c. Místním byla zima, ale kamarádi se koupali. 0 – 1 Celkový počet bodů za čtení ………………………. (max 12) Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 4 II. Gramatika (45 min.) Napište, kolik jim je/bylo/bude let: Vzor: Pavel – zítra – 45 let. Zítra Pavlovi bude 45 let. / Pavlovi bude zítra 45 let. 1. Bratr – zítra – 23 ………………………………………………………………..……………………... 0 – 1 – 2 2. Pavlína – minulý týden – 25 ………………………………………………………………..……………………... 0 – 1 – 2 3. Ona – předevčírem – 85 ………………………………………………………………..……………………... 0 – 1 – 2 4. Já – pozítří – 28 ………………………………………………………………..……………………... 0 – 1 – 2 5. Ty – minulý měsíc – 73 ………………………………………………………………..……………………... 0 – 1 – 2 Výrazy v závorce dejte do správného tvaru: 1. Žárlí na (naše nová sekretářka) ……………………………………………………..…………………….……. 0 – 1 – 2 – 3 2. Stěžuje si na (naše finanční situace) ……………………………………………………..…………………….……. 0 – 1 – 2 – 3 3. Zvykl si na (moderní počítač) ………………………………………………………………..……………………... 0 – 1 – 2 4. Přemýšlím o (tvůj problém) ………………………………………………………………..……………………... 0 – 1 – 2 5. Bojím se o (náš malý syn). ……………………………………………………..…………………….……. 0 – 1 – 2 – 3 6. Sedím vedle (ona) ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 7. Mluvili jsme o (ono) Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 5 ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 8. Viděl jsem (oni) ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 9. Nesouhlasím s (ta nová cizí žákyně) ……………………………………………………..…………………….……. 0 – 1 – 2 – 3 – 4 10. Mluvil jsem s (ten můj sprostý kamarád) ……………………………………………………..…………………….……. 0 – 1 – 2 – 3 – 4 11. Všichni (ten nový doktor) přijdou v pondělí ……………………………………………………..…………………….……. 0 – 1 – 2 – 3 Tvořte budoucí čas v první osobě: Vzor: Po novém roce – (já) začít – držet dietu. Po novém roce začnu držet dietu. 1. Zítra – jít do lesa ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 2. Večer – jet do Prahy ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 3. V květnu – požádat o vízum ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 4. Vrátit se do práce po mateřské dovolené ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 5. V nové práci – vracet se domů v 18.00 ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 6. Večer – udělat večeři. ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 7. Vaši knihu – doporučovat ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 8. Příští rok – doplácet daně ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 9. Zítra – zaplatit telefon Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 6 ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 10. V pátek – umýt auto. ………………………………………………………………..…………………….…… 0 – 1 Doplňte když, nebo až. 1. ……… venku prší, musím piju kávu. 0 – 1 2. ……… se učím, musím mít puštěné rádio. 0 – 1 3. ……… se probudím, půjdu běhat. 0 – 1 4. ……… vařím, na nic nemyslím a relaxuji. 0 – 1 5. ……… se vrátím, půjdeme na čaj. 0 – 1 Doplňte prefixy: 1. ………šel do prvního patra. 0 – 1 2. ………šel do třídy. 0 – 1 3. ………šel za babičkou na návštěvu. 0 – 1 4. ………šel náměstí kolem dokola, aby nemusel pryč. 0 – 1 5. ………šel z hory do údolí. 0 – 1 6. ………šel ze třídy. 0 – 1 7. ………šel se s přítelkyní. 0 – 1 8. ………šel tunelem. 0 – 1 Celkový počet bodů za gramatiku……………………….(max. 60) Projekt „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců II“ (AMIF/10/01) je financován v rámci národního programu Azylového, migračního a integračního fondu. - 7 III. Psaní (30 min.) Napište e-mail kamarádovi. 100 slov. Dozvěděli jste se, že se chce odstěhovat do zahraničí kvůli práci a lepším šancím pro děti ve škole. Napište mu/jí svůj názor a ten ilustrujte nějakým příkladem. Nezapomeňte na oslovení, pozdravy, rozloučení. Celkový počet bodů za psaní……………………….