Seminář z didaktiky matematiky 1 POŽADAVKY K ZÁPOČTU – PODZIM 2018 · Docházka (max. 3 absence) · Výstup na semináři dvakrát za semestr Na seminář si připravíte dva výstupy (viz rozpis výstupů). Jeden výstup bude trvat 15 minut (dbejte tedy na časovou náročnost tématu). Pokud si vyberete slovní úlohu, odevzdáte mi přípravu se zadáním a výpočtem (popřípadě specifikací úloh). Jestli budete mít jiné téma výstupu, připravíte studentům na okopírování (či už nakopírované) materiály. Chtěla bych, abyste si z nich vytvořili portfolio, rozdělili do témat a mohli použít v praxi. Nezapomeňte v přípravách uvést seznam použité literatury, pokud jste žádnou nepoužili, zapište tuto informaci na konec přípravy. Po výstupech bude provedena reflexe a sebereflexe. · Vypracování srovnávací studie učebnic matematiky Vyberte si dvě nebo tři učebnice. Dále si vyberte jedno aritmetické téma a v rámci něj určitou malou část, kterou podrobně didakticky zpracujete. Všímat byste si měli jednak formální stránky učebnice (vzhled, přehlednost apod.), a jednak obsahové stránky (srozumitelnost, logická návaznost, dostatek úloh apod.). Obsah učiva srovnejte s požadavky Standardů MŠMT. · Navrhněte matematickou exkurzi pro žáky ZŠ Vyberte si místo, které byste s žáky navštívili v rámci matematické exkurze. Projděte si ho a z informací, které se zde dozvíte, zkuste vypracovat pracovní list (na minimálně 45 minut) pro žáky 7. ročníků. Návrh matematické exkurze mi odevzdáte ve formě: 1. část – název exkurze; místo exkurze; seznam pomůcek; jaké učivo musí žák ovládat, aby list mohl aktivně vyplnit; časová náročnost; 2. část – nevyplněný pracovní list; 3. část – vzorově vypracovaný pracovní list. Po zkontrolování návrhu matematické exkurze nahrajete soubor do úschovny, kde ho mohou naleznout ostatní studenti a použít v praxi. Pokud byste exkurzi vyzkoušeli už během semestru v praxi. Napište mi do 4. části vaši reflexi.