Pozorovací arch učitele, dítěte a prostředí Kompetence sociální, psychosociální a komunikační Jak učitel podporuje děti? slovně – pohledem – pokýváním - úsměvem Jak učitel dítě motivuje? Slovně – pohledem – pokýváním – úsměvem - negativně Jak dává zpětnou vazbu? Popis – povzbuzení – úsměv – jiné: Jak řeší problémy? Jaké věty učitel používá k motivaci dětí? Jaké věty učitel používá při dávání zpětné vazby? Jaké věty učitel používá při řešení problémů? Kompetence manažerská a normativní Jak učitel řeší drobné nehody? Jak učitel podporuje nácvik sebeobslužných činností? Jak učitel uvádí nové aktivity? Jak učitel zvládá přechody dle denního programu? Kompetence diagnostická a intervenční Jaký čas si učitel dává na přípravu společných činností? Jak učitel diagnostikuje? Jak dává učitel dítěti zpětnou vazbu? Kompetence pedagogická Jak učitel pracuje s RVP? Příprava činností dle RVP Jak pracuje s pravidly ve třídě? Jak učitel pracuje s třídní atmosférou? Prostředí Orientace dítěte v prostředí Orientuje se zcela – orientuje se nejistě Spokojenost dítěte v prostředí Spokojené - nespokojené Pohyb dítěte v prostředí Jistý - nejistý Práce učitele s prostředím Změny v prostředí v reakci na potřeby dětí