AFGHÁNISTÁN země nekončící války Karla Kočvarová, 406956 ●54ob/km2 ●26% ve městech ●36% gramotnost Sovětská válka 1979 - 1989 ●SSSR (AKS) vs. Mudžahídi (Mudžahedín) ●SSSR proti vlivu US a snaha bránit J hranici ●Vpád zhoršení situace ●CIA ●Ztráty Ronald Regan a zástupci Mudžahídů v Bílém domě Taliban ●1994 v Kandaháru ●Af. uprchlíci ●1996 Plně islámský stát ●2001 svrženi ●Sídlo v Pákystánu Vlajka hnutí s heslem “Není boha kromě Boha a Mohammad je posel boží Taliban hunt badge US mise v Afghánistánu ●2001 operace trvalá svoboda ●Svržení vlády Talibanu ●Vznik jednotek ISAF pro Kábul ●2003 ISAF pro zbytek země ●2011 US 100 000 vojáků ●2014 Afghánská vláda Náklady US na konflikt v Afghánistánu v letech 2001 až 2017 v mld vs. Česká mise v Afghánistánu ●Součást NATO ●Provincie Logár ●Polní nemocnice, chemické jednotky ●Leden 2018 236 vojáků provincie Logár Současná politická situace ●Ašraf Ghaní ●17 let ●13 000 vojáků USa a NATO ●Vláda Kábulu asi 60% území (Taliban a IS) ●Ne vše je Taliban ●37% pod hranicí chudoby Vzdělávání v Afghánistánu ●Školy využívány pro vojenské účely ●Děcká práce ●Verbování ●Traumata Afghánistán roku 1967 Dr. Bill Podlich https://lh5.googleusercontent.com/gM2mxf6nT5i-1hhv4oVf_vqMVEYGrxOwwSgiI-wb4HmFPv--5CKQnnI9FwHKeoQnG xabfIC7m9Lma0p8YXuLz07YXruasA_WK_53JnpyHO9u2kEdmjwN024XiHPcsMuHxpcNLBST9hY Trumpův plán, budoucnost Afghánistánu ●Obamův plán ●Posílení jednotek ●Volné pole teroristům “Vítězství bude mít jasnou definice: útočit na nepřítele, vymýtit islámský stát, rozdrtit Al-Kajdu, zabránit Talibanu v převzetí Afghánistánu a zastavit hromadné teroristické útoky na Ameriku dřív, než k nim dojde” ZDOJE: ●https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2357950-valka-na-kterou-se-zapomina-afghanistanu-hrozi-krvave-d eleni-lide-jsou-zoufali-rika ●https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2217160-trump-pokracujeme-v-boji-odchod-z-afghanistanu-otevrel- dvere-teroristum ●https://www.valka.cz/10679-Valka-v-Afghanistanu-1979-1989 ●https://www.boredpanda.com/afghanistan-1960-bill-podlich-photography/?page_numb=1&utm_source=googl e&utm_medium=organic&utm_campaign=organic