3 Vybrané cíle pedagogické praxe
Místo pedagogické praxe by pro vás mělo být nejen místem získávání nových zkušeností, ale i místem pohody, radosti a hlavně společné tvořivé práce Vás a Vašich spolupracovníků či klientů na praxi.
Moderní vzdělávání v mimoškolních zařízeních dnes představuje takový přístup pedagogů, že na základě obecných přijatých cílů a principů budou schopni sami určit podrobnou náplň, časový plán i metody práce, které budou odpovídat jedinečným podmínkám instituce, ve které pracují.
Pro plnění těchto úkolů jste již některými teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi vybaveni, další budete získávat pod vedením pracovníků daných zařízení a vedoucích praxe naší katedry. A co je tedy úkolem pedagogické praxe na katedře sociální pedagogiky PdF MU?
− Představit studentům, budoucím sociálním pedagogům okruh možných pracovních příležitostí,
− rozšířit dovednosti pedagoga v oblasti volného času a sociální práce,
− představit v různých organizacích, zařízeních a institucích obor sociální pedagogika se zaměřením na volný čas a nabídnout prostřednictvím studentů budoucí odborníky pro oblast mimoškolní výchovy, volného času, sociální práce, atd.,
− vytvořit databázi zařízení a institucí, navázat vzájemnou spolupráci a vytvořit síť fakultních zařízení, kde mohou studenti vykonávat praxi v oblasti sociální pedagogiky,
− oblast praxe je také velmi důležitá pro oblasti vědy a výzkumu, úkolem praxí je tedy i mapovat pracovní terén sociálních pedagogů a zjišťovat aktuální výzkumná témata.