Sociologie výchovy

Seminář II: Liessmann a Nussbaumová

Seminář II

Liessmann - Hodina duchů (kap. Slzy múz)

KLÍČOVÁ SLOVA A FRÁZE:
kompetence, můzy, Nussbaumová v pojetí Liessmanna, estetická výchova, krásno a jeho funkce

OTÁZKY
Jakou roli hraje pro Liessmana krásno?
Jaké vzdělání privileguje?


Nussbaumová - Not for Profit (chapt.Cultivating Imagination: Literature an the Arts, s. 95-120)

KLÍČOVÁ SLOVA A FRÁZE:
zájem o druhé, Winnicott o hře, Thákur a hra, vnitřní oko, empatie, demokratické hodnoty

OTÁZKY
Jaký je vztah mezi Winnicottovým pojetím hry a reálným životem?
Jaký je vztah mezi hrou a demokratickými hodnotami?

ZÁVĚREČNÉ ÚKOLY / OTÁZKY
Porovnejte pojetí umění u Liessmanna a Nussbaumové?
K jaké podobě vzdělávání vede Liessmannovo pojetí umění a k jaké pojetí Nussbaumové?
Následující