Sociologie výchovy
Seminář II: Liessmann a Nussbaumová
Seminář II
Liessmann - Hodina duchů (kap. Slzy múz)
KLÍČOVÁ SLOVA A FRÁZE:
kompetence, můzy, Nussbaumová v pojetí Liessmanna, estetická výchova, krásno a jeho funkce
OTÁZKYJakou roli hraje pro Liessmana krásno?
Jaké vzdělání privileguje?
Nussbaumová - Not for Profit (chapt.Cultivating Imagination: Literature an the Arts, s. 95-120)
KLÍČOVÁ SLOVA A FRÁZE:zájem o druhé, Winnicott o hře, Thákur a hra, vnitřní oko, empatie, demokratické hodnoty
OTÁZKY
Jaký je vztah mezi Winnicottovým pojetím hry a reálným životem?
Jaký je vztah mezi hrou a demokratickými hodnotami?
ZÁVĚREČNÉ ÚKOLY / OTÁZKY
Porovnejte pojetí umění u Liessmanna a Nussbaumové?
K jaké podobě vzdělávání vede Liessmannovo pojetí umění a k jaké pojetí Nussbaumové?
Následující