Teorie a metodika výchovy
-
Teorie a metodika výchovy
-
Nyní studovatSylabus, literatura, zadání seminárních prací
-
Nyní studovatKAPITOLA 1. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství, Situační pojetí výchovy
-
Nyní studovatKAPITOLA 2. Výchova k hodnotám, Mravní výchova
-
Nyní studovatKAPITOLA 3. Výchovné činnosti třídního učitele
-
•1. V čem spočívá výchovná úloha třídního učitele?
-
•2. V čem spočívají činnosti a kompetence třídního učitele?
-
•3. Funkce třídního učitele a v jakých rolích vystupuje v očích žáka (Podlahová, 2004):
-
•4. Komunikace třídního učitele (Cangelosi, 1994):
-
•5. Reflexe a sebereflexe učitele (srov. Krátká – Střelec, 2008; Spousta, 1993)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 4. Utváření klimatu ve školní třídě
-
Nyní studovatKAPITOLA 5. Autorita ve výchově, Kázeň a ukázněnost ve výchově
-
Nyní studovatKAPITOLA 6. Problémy v chování žáků
-
•1. Jaký je rozdíl mezi problémovým dítětem a dítětem s poruchami chování?
-
•2. Dělení poruch chování
-
•3. Možné vnější příčiny poruch chování:
-
•4. Vybrané sociálně patologické symptomy v projevech žáků a poruchy chování
-
•5. Perspektivní orientace (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
•6. Inkluzívní vzdělávání (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 7. Agrese a šikana jako výchovné problémy
-
Nyní studovatKAPITOLA 8. Výchovné vlivy rodiny a sociálního prostředí (Rodinná výchova, Výchovné vlivy sociálního prostředí)
-
Nyní studovatKAPITOLA 9. Dramatická a estetická výchovná působení v životě školy (Dramatická výchova, Estetická výchova)
-
Nyní studovatKAPITOLA 10. Environmentální výchovná působení v životě školy (Environmentální výchova a výchova pro 21. století)
-
Nyní studovatKAPITOLA 11. Tělovýchovná a zdravotní výchovná působení v životě školy (Tělesná výchova jako součást výchovy ke zdravému životnímu stylu, Projekt Zdravá škola: Škola podporující zdraví)
-
Nyní studovatKAPITOLA 12. Profesně-orientující výchovná působení v životě školy (Výchova k profesní orientaci)
-
Sylabus, literatura, zadání seminárních prací
Zde naleznete všechny potřebné informace ohledně obsahu předmětu, požadavků na seminární práce a k zakončení předmětu.
Zadání úkolu:Vaším úkolem dále bude popsat jednu problematickou výchovnou situaci ze školního prostředí (vlastní zkušenost, pozorování, média), tuto situaci analyzovat a navrhnout postupy řešení. Řešení by mělo být opřeno o konkrétní výchovnou koncepci. Navrhuji například respektující výchovu (KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005.) Rozsah je 3 - 5 stran. Odevzdejte do ISU do 15. 12. 2018.
Předmět bude zakončen písemným testem na základě studia interaktivní osnovy a doporučených zdrojů.
Rozšiřující literatura ke zdrojům v sylabu v ISu:
GORDON, Thomas. Škola bez poražených: praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. ISBN 80-901873-6-6.
Lojdová, K. (2015). Skryté kurikulum, žité příběhy. Narativy studentů učitelství o škole. Pedagogická orientace, 25(5), 649–670.
https://journals.muni.cz/pedor/article/view/4380/pdf2
STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4212-0.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1441/podzim2018/SZ7BK_TEV1/35613249/ekurz_TMV_sylabus_Kratka.doc
-
Teorie a metodika výchovy
-
Nyní studovatSylabus, literatura, zadání seminárních prací
-
Nyní studovatKAPITOLA 1. Teorie a metodika výchovy ve studiu učitelství, Situační pojetí výchovy
-
Nyní studovatKAPITOLA 2. Výchova k hodnotám, Mravní výchova
-
Nyní studovatKAPITOLA 3. Výchovné činnosti třídního učitele
-
•1. V čem spočívá výchovná úloha třídního učitele?
-
•2. V čem spočívají činnosti a kompetence třídního učitele?
-
•3. Funkce třídního učitele a v jakých rolích vystupuje v očích žáka (Podlahová, 2004):
-
•4. Komunikace třídního učitele (Cangelosi, 1994):
-
•5. Reflexe a sebereflexe učitele (srov. Krátká – Střelec, 2008; Spousta, 1993)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 4. Utváření klimatu ve školní třídě
-
Nyní studovatKAPITOLA 5. Autorita ve výchově, Kázeň a ukázněnost ve výchově
-
Nyní studovatKAPITOLA 6. Problémy v chování žáků
-
•1. Jaký je rozdíl mezi problémovým dítětem a dítětem s poruchami chování?
-
•2. Dělení poruch chování
-
•3. Možné vnější příčiny poruch chování:
-
•4. Vybrané sociálně patologické symptomy v projevech žáků a poruchy chování
-
•5. Perspektivní orientace (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
•6. Inkluzívní vzdělávání (srov. Průcha, Walterová, Mareš, 2001)
-
-
Nyní studovatKAPITOLA 7. Agrese a šikana jako výchovné problémy
-
Nyní studovatKAPITOLA 8. Výchovné vlivy rodiny a sociálního prostředí (Rodinná výchova, Výchovné vlivy sociálního prostředí)
-
Nyní studovatKAPITOLA 9. Dramatická a estetická výchovná působení v životě školy (Dramatická výchova, Estetická výchova)
-
Nyní studovatKAPITOLA 10. Environmentální výchovná působení v životě školy (Environmentální výchova a výchova pro 21. století)
-
Nyní studovatKAPITOLA 11. Tělovýchovná a zdravotní výchovná působení v životě školy (Tělesná výchova jako součást výchovy ke zdravému životnímu stylu, Projekt Zdravá škola: Škola podporující zdraví)
-
Nyní studovatKAPITOLA 12. Profesně-orientující výchovná působení v životě školy (Výchova k profesní orientaci)
-