Teorie a metodika výchovy

Sylabus, literatura, zadání seminárních prací

Zde naleznete všechny potřebné informace ohledně obsahu předmětu, požadavků na seminární práce a k zakončení předmětu.

Zadání úkolu:
Vaším úkolem dále bude popsat jednu problematickou výchovnou situaci ze školního prostředí (vlastní zkušenost, pozorování, média), tuto situaci analyzovat a navrhnout postupy řešení. Řešení by mělo být opřeno o konkrétní výchovnou koncepci. Navrhuji například respektující výchovu (KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005.) Rozsah je 3 - 5 stran. Odevzdejte do ISU do 15. 12. 2018.

Předmět bude zakončen písemným testem na základě studia interaktivní osnovy a doporučených zdrojů.

Rozšiřující literatura ke zdrojům v sylabu v ISu:
GORDON, Thomas. Škola bez poražených: praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. ISBN 80-901873-6-6.
Lojdová, K. (2015). Skryté kurikulum, žité příběhy. Narativy studentů učitelství o škole. Pedagogická orientace, 25(5), 649–670.
https://journals.muni.cz/pedor/article/view/4380/pdf2
STROUHAL, Martin. Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny. Praha: Grada, 2013. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4212-0.
Chyba: Odkazovaný objekt neexistuje nebo nemáte právo jej číst.
https://is.muni.cz/el/1441/podzim2018/SZ7BK_TEV1/35613249/ekurz_TMV_sylabus_Kratka.doc