KAPITOLA 10. Environmentální výchovná působení v životě školy (Environmentální výchova a výchova pro 21. století)
![]() ![]() |
Koncepce environmentální výchovy: Výchova pro 21. století
Video: Taking Class Outdoors with Environmental Education. School of environmental studies, Apple Valley, Minnesota
![]() |
Úkol: Zkuste popsat, jaký je podle vás smysl environmentální výchovy. |
![]() |
Kontrolní list:
1. Vysvětlím, v čem spočívá ekologická výchova.
2. Rozumím vztahu mezi termíny environmentální a ekologická výchova.
3. Znám souvislost environmentální výchovy s dalšími směry výchovného působení.
4. Vím, co je úkolem environmentální výchovy. |
![]() |
![]() Použitá a doporučení literatura: Činčera, J. Environmentální výchova: od cílům k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8. Horká H. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-33-8. Horká H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: MU, 2005. ISBN ISBN 80-210-3750-4. Horká H. Ekologická výchova na 1. stupni základní školy. Brno: MU, 1993. ISBN 80-210-0742-7. MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: Rezekvítek, 2000. ISBN 80-902954-0-1. |